Twee internetproviders, één netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• mor0n
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03-2022
Beste tweakers,

Wij beschikken momenteel over een bedrijfsnetwerk met een zakelijke sDSL verbinding. Daarnaast komt er een kabelinternet abbonnementje die zal worden belast met andere taken.
Ik kan wel ergens beginnen te google-en, maar kan toch beter even hier in de groep gooien.

Ik zou graag de onderstaande situatie willen realiseren. Hebben jullie enig idee wat voor router hier inzetbaar is? Deze router moet ook voor DHCP zorgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.hetwereldwijdeweb.nl/gfx/netwerk.jpg

• Gdsur5all
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 14:16

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21

lier

MikroTik nerd

Toch zou je eerst kunnen Googlen, toont wat meer intitiatief... ;)

Bijvoorbeeld: Google eens op dual/multi wan router: resultaat

Daarnaast doen de meeste routers die ik ken wel aan DHCP, dus dat heb je bijna standaard ondervangen.

Tot slot kan je voor een softwarematig oplossing gaan.

Misschien kan je je (functionele) eisen en wensen geven ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-03 23:10
> Daarnaast komt er een kabelinternet abbonnementje die zal worden belast met andere taken.

Zoals wat ? Dit kan namelijk interessant zijn betreffende de oplossing.
OF je kan op zoek gaan naar een echte router die hiermee overweg kan (meerdere uitgaande interfaces, load sharing opties) OF je als je ietwat creatief bent kost het bijna geen cent en "werkt het ook"

• Tom_G
  • Laatst online: 16-03 20:58
Alles hangt af van uw eisen.

Wil je alle verkeer load balancen over de 2 verbindingen of wil je iedere verbinding voor een welbepaalde taak toewijzen (bvb adsl voor http verkeer en kabel voor alle andere verkeer)?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 23:16

SpamLame

niks

Kijk eens naar draytek oplossingen. 2900 heeft dual o.a. WAN ondersteuning, of dir ook past in je wensen/ eisen moet je zelf bepalen

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Houd ook dit topic in de gaten (als je de tijd en kennis hebt om wat met een customized router op basis van BSD of Linux te experimenteren): [Linux]Connecties verdelen over 2 internet verbindingen

• Tom_G
  • Laatst online: 16-03 20:58
Ik zou eingelijk aannemen dat SDSL wel niet voor reguliere traffiek gebruikt wordt (eventueel VPN connecties naar remote sites of werknemers die van thuis uit werken). Eventueel kan uw SDSL ook dienen voor mail- en webserver bijvoorbeeld.

Uw kabel verbinding daaraantegen lijkt mij dan weer voor het reguliere internet verkeer te dienen.

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik zou ook eens beginnen met de specs van de draytek Vigor 2910 series na te kijken... heeft dual WAN voor twee afzonderlijke internet aansluitingen verder kan je de boel volledig opsplitsen met VLAN's een VPN server voor de telewerkers enz. enz. enz. ik weet niet exact wat je wilt maar hoogstwaarschijnlijk kan de 2910 het wel, is erg uitgebreid. check de specs maar ff....

[ Voor 8% gewijzigd door Rotty op 17-07-2007 16:28 ]

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Juniper SSG 5. Kan policy based routing doen en zodoende kan je een policy maken voor zaken X en die laten routeren op GW 1 en policy voor zaken y op GW 2.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mooi plaatje of niet: Dit is al meedere keren langs gekomen. Wat jij zoekt is een dual wan router, en die zijn prima te vinden.
Let op: Je kan hier mee het e.e.a. scheiden en wat load balancen. Je hebt straks niet de som van beide verbindingen als maximale snelheid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.