Toon posts:

.mkv beeld en geluid lopen niet gelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een film gedownload in .mkv formaat, maar nu loopt het beeld iets achter bij het geluid. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ik heb hier niet zo heel veel verstand van dus alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Welke codec? x264?
Wat is je cpu gebruik?
Welke resolutie is de file?
Welke bitrate (formaat en tijd is ook goed)
Welke speler gebruik je?

Waarschijnlijk is het te wijten aan een combinatie van bovenstaande factoren. Als dat niet zo is zul je de delay van de audio moeten aanpassen, maar laten we daar maar nog niet mee beginnen. Eerst de rest uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de codecs van Combined-Community-Codec-Pack.

CPU gebruik zit op 15-25% dus daar kan het niet aan liggen.

Resolutie is 720p.

Bitrate video is 5444 kbps.

Bitrate audio is 640 kpbs

Speler is Zoom player geleverd bij het Combined-Community-Codec-Pack.

Verwijderd

CCCPack betekend waarschijnlijk dat FFDSHOW gebruikt wordt, dat is sowieso wel goed. CPU gebruik zit ook goed.

Uhm, probeer het eens met MPC (media player classic)? Om even uit te sluiten dat het een probleem is met zoom player. Als het dan nog steeds is zal je waarschijnlijk zelf even de track moeten syncen, omdat het fout zit in het bron bestand. Hoe dat precies werkt zou je even zelf moeten uitzoeken, weet niet hoe het precies zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Met MPC heb ik hetzelfde probleem, dus het zal wel aan de film zelf liggen. Ik zal eens opzoeken hoe je zelf de audio kunt berwerken.

Toch bedankt voor de hulp.

Edit: het is inmiddels gelukt, ik heb een audio delay ingesteld van 200 ms.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 14:24 ]