Hoe Code page aangeven in tekst document.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 23:50

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Ik onderhoud een applicatie die ook ondersteuning bied voor buitenlandse talen.

De buitenlandse strings zit in een text file

b.v file: ZN_Ch.rc en file: chinesesimpl.isl voor chinees simplified codepage 936

De encoding van die files moet in een bepaalde code page zijn, Niet UTF8 of Unicode. Echter het commentaar in de file "SAVE DIT ALS CODEPAGE 936" snapt de vertaler niet (vertalers zijn niet heel technisch) dus krijg ik utf8 en of unicode files. Die kan ik uiteraard zelf nog omzetten, maar dat is extra werk, en soms gaat dit ook gruwelijk fout.

SI het mogelijk iets bovenaan de tekstfiles op te nemen zodat de betere editors herkennen dat dit een bepaalde codepage is en dit vasthouden? (zoiets als een unix shebang )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:33

chem

Reist de wereld rond

Nee, maar utf-8 naar een willekeurige charset met iconv moet niet zo moeilijk zijn?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
chem schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:33:
Nee, maar utf-8 naar een willekeurige charset met iconv moet niet zo moeilijk zijn?
iconv geeft al aan waar het fout kan gaan, je moet in de parameter opgeven of het unicode of utf8 is.(default: current locale werkt niet he...) En de de file wordt door mensen gegenereerd, soms in utf8 , soms in unicode, soms in de goede codepage (elke taal wordt weer door eimand anders gedaan) 8)7

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In Windows kun je met de DetectInputCodepage functie de code page gokken. Misschien dat je daar een utility omheen kan bouwen dat vervolgens iconv aanroept.

In een .rc bestand kun je #pragma code_page(code) opgeven, maar alleen de intelligentere rc editors doen daar wat mee IIRC.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Eigenlijk wil ik dus DetectInputCodepage een hint geven. maar zoals al aangegeven op die pagina, het wordt niet duidelijk gemaakt hoe DetectInputCodepage werkt.

Zelf omzetten is een optie (doe ik nu al mbv editor van visual studio), maar ik zoek dus een optie om simpelte vertalers te helpen.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vond Enca bij toeval.
Misschien heeft iemand er nog wat aan.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1