Toon posts:

[Win XP] Intranet extern benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik met de omschrijving zal beginnen heb ik op diverse fora’s en google gezocht naar een oplossing voor mijn probleem

[Probleem]
Het is niet mogelijk om extern op de intranet website te komen indien het een laptop van de zaak betreft met Win XP. Met W2K gaat het prima, en vanaf je thuis PC ook.

[Instellingen]
We hebben de intranet zone ingevuld. Dit is gedaan omdat er dan niet gevraagd zal worden om een username en password. Dit is op de volgende manier gedaan:

Internet Opties – Beveiliging – Lokaal Intranet – Websites – Geavanceerd – Website

[Oplossing]
Als we de pagina op dezelfde wijze daar weg halen bij de intranet zone kun je wel op de pagina komen, maar dan moet je inloggen. Dit is uiteraard niet de bedoeling

We kunnen de intranet pagina wel pingen.

Verwijderd

Is het internet direct op de laptop aangesloten of zit er een router tussen?

p.s. (Je kunt beter zeggen dat je de host pingt ipv de webpagina)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle varianten. Als ik vanuit de zaak met een inbel verbinding zit kan ik er ook niet op. Het heeft niks te maken met routers of dergelijke. Alleen als je een laptop van de zaak hebt met win xp. Als ik bij een klant zit is het wel lastig om dan niet op het intranet te kunnen.

Verwijderd

hmm beetje vaag allemaal.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je bedrijf het intranet heeft ingeregeld. Blijft intranet
bijvoorbeeld alleen intern of is het gewoon een webpagina waar een inlognaam en wachtwoord voor
nodig is welke bekend is bij de medewerkers. Of wordt er soms gedaan aan ip beveiliging?

Wat is de url als ik zo vrij ben om te vragen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een webpagina die je in de hele wereld kunt bekijken, ik geef liever de URL niet. Het is vreemd dat het in windows 2000 wel werkt. Het intranet neemt de instellingen van de PC over (user+password).

Verwijderd

Kunt je omschrijving wat er gebeurd? Je tik de pagina in en dan? Foutmelding, witte pagina?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de url ingeef een witte pagina. Ik kan de pagina op dat moment wel pingen. Zodra ik de url bij de intranet zone weg haal kom ik er wel op maar dan moet ik inloggen wat ik dan niet wil.

Verwijderd

Bij beveiligingsopties (intranet) in de internet explorer het volgende even nakijken.

Verificatie van gebruiker: Automatisch aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Zet anders het beveiligingsniveau op Zeer Laag.. ipv Laag

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd (vergeten te vermelden) maar dit heeft geen resultaat :'(

Verwijderd

Wat het belangrijkste is, hoe is de intranet pagina gepublished naar het internet.
Wat voor authenicatie is er vereist. zoals ik het lees lijkt het erom dat intergrated window authentication aanstaat voor de intranet site (als het op IIS draait natuurlijk).
Als je dat het inloggen wilt uitschakelen zet dan de authenticatie uit op de IIS server voor de web page.
Dit is niet aan te raden want dan kan iedereen vanaf het internet op die pagina

Zit je op de zaak, dan ben je al geauthenticeerd, hoef je dus niet nog een keer in te loggen voor de intranet site.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-03 17:33

McMiGHtY

- burp -

Eeuhm, is het misschien handig om de helpdesk van het bedrijf waar je werkt dit te laten oplossen ipv je vragen te stellen op een forum (nou, ja niet zomaar een forum natuurlijk) maar het lijkt mij een stuk makkelijk aangezien zij hoogstwaarschijnlijk het probleem vaker zijn tegengekomen en ook weten hoe het systeem bij jullie ingesteld is.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind de gegeven informatie eerlijk gezegd een beetje summier.
Waar draait de website ? Intern ? Op IIS ?
Hoe kom je 'van buiten' op het intranet ? Define inbellen ?
De PC's waar het niet lukt, zijn die wel/niet lid van het domain en hoe loggen die als ze 'buiten' zijn in ? Via hun cached credentials ?

Meer info graag

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:26:
Eeuhm, is het misschien handig om de helpdesk van het bedrijf waar je werkt dit te laten oplossen ipv je vragen te stellen op een forum (nou, ja niet zomaar een forum natuurlijk) maar het lijkt mij een stuk makkelijk aangezien zij hoogstwaarschijnlijk het probleem vaker zijn tegengekomen en ook weten hoe het systeem bij jullie ingesteld is.
Wij zijn van de helpdesk en komen er niet uit.
Koffie schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:23:
Ik vind de gegeven informatie eerlijk gezegd een beetje summier.
Waar draait de website ? Intern ? Op IIS ?
Hoe kom je 'van buiten' op het intranet ? Define inbellen ?
De PC's waar het niet lukt, zijn die wel/niet lid van het domain en hoe loggen die als ze 'buiten' zijn in ? Via hun cached credentials ?

Meer info graag
Onze intranet website draait op IIS. Je komt erop dmv van je account gegevens, dit is standaard ook de homepage dus gebruikers naam en wachtwoord hoef je eigenlijk niet in te vullen omdat de website bij lokaal intranet staat. Alle PC's zijn lid van het domein.

Verwijderd

comminuceer eens met jullie technische afdeling! want dit gaat zo natuurlijk niet werken.

'k bedoel dr zal toch iemand in het bedrijf waar je werkt verantwoordelijk zijn voor het technische gedeelte kwa servers etc. (allicht een systeembeheerder)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 08:55 ]

Pagina: 1