Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een pda.

Eerst dacht ik dat ik perse een pda wou waarmee je ook kan bellen. Dit leek mij makkelijk omdat je dan niet 2 dingen in je broekzak hebt zitten.

Alleen als ik zo rondkijk zijn de specs van de meeste smartphones toch wat minder als de pda's zonder belfunctie (schermgrootte cpu resolutie van scherm)

De mensen die hier een smartphone of pda hebben (lijkt me een groot aandeel op dit forum :) ) Hebben jullie expliciet de keuze gemaakt uit smartphone en pda + losse telefoon of was de pda een losstaand iets voor jullie?

graag wat redenen waarom jullie juist voor jullie keuze hebben gekozen.

voordelen smartphone:
* 1 toestel

voordelen pda + telefoon
* betere specs pda
* vriendin kan pda voor tom tom meenemen als ze ergens heen moet zonder dat ik m'n telefoon moet missen

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ik heb bewust gekozen voor een alles in 1 (HTC TyTN/MDA Vario 2), omdat met 2 toestellen lopen voor mij geen alternatief was.

Het enige verschil tussen de specs van een pda of een high-end smartphone is in mijn ogen alleen de grootte van het scherm. Echter is het scherm van bijvoorbeeld een P3600 of TyTN van HTC (ja, ik ben HTC-fan :)) groot genoeg om prettig met het apparaat te werken, zelf navigatie.

Ik zou dus voor smartphone gaan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waar het voornamelijk van afhangt is waar je de pda/smartphone voor gaat gebruiken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb gekozen voor één toestel : De SPV M700 / HTC P3600. In mijn ogen de perfecte combi van telefoon en pda. Overigens is de HTC TyTN ook niet verkeerd, maar die vond ik iets te duur.

Het voordeel van de P3600 is dat alles erin zit : UMTS, WiFi, Bluetooth, GPS en een 400Mhz CPU. Je hebt dus om te navigeren geen aparte GPS nodig.

Het scherm is overigens (net als het scherm van de TyTN) iets kleiner dan van een 'gewone' PDA, maar verder kun je er hetzelfde mee.

Jij geeft aan dat je ee nvan de voordelen van een telefoon+PDA vind dat je vriendin dan de PDA (TomTom) mee kan nemen en jij je telefoon bij je kunt houden. Ehh...heeft je vriendin dan geen Smartphone? :) Die van mij wel. Overigens dan wel een 'standaard' Smartphone dus zonder : UMTS, GPS. Maar ze kan er wel TomTom op draaien enneh..Bluetooth en WiFi heef thij natuurlijk wel :)

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 29-06-2007 11:55 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TheVMaster schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:54:
Ehh...heeft je vriendin dan geen Smartphone? :) Die van mij wel. Overigens dan wel een 'standaard' Smartphone dus zonder : UMTS, GPS. Maar ze kan er wel TomTom op draaien enneh..Bluetooth en WiFi heef thij natuurlijk wel :)
Ze heeft net als ik de HTC S710?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 13:24

Eijkb

Zo.

Ik heb een HP Ipaq 6915. Is een GSM/PSA met GPS / Wifi en GPRS. OS is Windows Mobile 5. Heb dat ding van mijn werk gehad zodat ik via de telefoon met SSH kan inloggen op van alles en nog wat. Werkt erg handig en ben er zeer over te spreken (ben (nog) geen uitgebreide PDA gebruiker). Hij is lekker dun en ietwat breed, maar ik ben nogal groot dus dat valt niet op :+

Persoonlijk zou ik dus voor smartphone / PSA met GSM functionaliteiten gaan.

.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een Qtek 9000 PDA met telefoon en een Nokia 6310i. De Qtek heb ik gekocht omdat ik een PDA met toetsenbord wil hebben en de Qtek de eerste was die een fatsoenlijk opvolger van de nu al 14 jaar oude HP 620 was.
Dat er een telefoon in zit is leuk voor het mobiel internetten (wat ik ook veel gebruik), maar de telefoon als telefoon gebruiken vind ik niet handig. Dat ding is erg groot om aan je oor te houden en omdat hij meestal in mijn tas zit duurt het ook een tijdje voordat ik hem kan opnemen (en dan ook nog eens oordopjes aansluiten en indoen... niet handig). Daarom blijf ik mijn gewone telefoon ook gebruiken om te telefoneren.

Signatures zijn voor boomers.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb een losse telefoon en pda. Ik zit bij vodafone en daar mag ik bij het zorgeloos internet abbo mijn pda niet aan de telefoon koppelen.

Aangezien ik mijn pda niet ga vervangen ga ik straks van aanbieder wisselen. Het ware 9 leuke jaren,, maar nu is de maat vol.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Coach4All schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:59:
[...]

Ze heeft net als ik de HTC S710?
Neuh..ze heeft een eehh.....HTC 8300 ofzo.. (weet of niet precies welk type het is)...

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik en mijn vriendin hebben beide bewust gekozen voor twee apparaten(dus 4 in totaal). PDA hoeven(/willen) we niet altjid bij te hebben. Als we hem bij hebben kunnen we hem ook altijd makkelijk kwijt, en niet overal waar we de PDA willen kunnen gebruiken is het de bedoeling een telefoon aan te hebben. Als je wilt internetten of gegevens uitwisselen met de telefoon is bluetooth best handig (anders WiFi). Telefoon kan lekker klein en handig en goedkoop blijven, de PDA kan een mooi PDA-formaat hebben.

Verwijderd

Ik had ooit een PDA en GSM. De PDA vond ik eigenlijk wat aan de grote kant en kon ook niet in m'n broekzak, daarom had ik 'm eigenlijk nooit bij me. Ik heb nu een HTC P3300 en dat bevalt enorm goed. Aan de snelheid heb ik me nog nooit geërgerd en hij kan gewoon prima in m'n broekzak.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
begintmeta schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:25:
Ik en mijn vriendin hebben beide bewust gekozen voor twee apparaten(dus 4 in totaal). PDA hoeven(/willen) we niet altjid bij te hebben. Als we hem bij hebben kunnen we hem ook altijd makkelijk kwijt, en niet overal waar we de PDA willen kunnen gebruiken is het de bedoeling een telefoon aan te hebben. Als je wilt internetten of gegevens uitwisselen met de telefoon is bluetooth best handig (anders WiFi). Telefoon kan lekker klein en handig en goedkoop blijven, de PDA kan een mooi PDA-formaat hebben.
Daar hebben ze de Flight-Modus voor uitgevonden :+

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TheVMaster schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:43:
[...]

Daar hebben ze de Flight-Modus voor uitgevonden :+
Klopt, maar wel op letten dat ie erop zit.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
begintmeta schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:35:
[...]

Klopt, maar wel op letten dat ie erop zit.
Eh...is tegenwoordig toch standaard op de HTC toestellen?

• Wijnands
  • Laatst online: 16-11 20:28
Ik heb een PDA en een telefoon. Hangen alletwee aan m'n riem. Zo kan ik ervoor kiezen om alleen m'n telefoon bij me te hebben of ook de PDA mee te nemen. Bovendien kan ik dan m'n PDA en GPS ontvanger ana m'n vrouw uitlenen en toch nog bellen.
En, als er een stuk gaat zit ik niet helemaal zonder.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
TheVMaster schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Eh...is tegenwoordig toch standaard op de HTC toestellen?
Dat zit al standaard op de allereerste Windows Mobile Versie met Belfunctionaliteit (Ik meen zelfs op WM2003 eerste editie). Dus ja, alle WM-telefoons, en dus alle HTC-toestellen hebben flight modus.

En anders kun je voor die incidentele keer dat je het echt moet gebruiken altijd nog je simkaart eruit knikkeren.
Pagina: 1