Cooler : Orb // Wie wat hoe?

Pagina: 1
Acties:

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
ik wil binnen kort een orb cooler kopen:*
welke raden jullie mij aan voor een socket A?
wat zijn de afmetingen en hoe veel zal hij gemiddelt kosten? :?

http://www.razor-x.com

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg hoor, maar dat is weleen beetje een luie actie. Heb je zelf al gezocht....?
*D

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Spire 5D21B3. fl. 35 oid

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• razor-x
hooi :
oke oke sorry hoor ,ik nu al zelf gezocht ik dacht dat jullie misschien wat 'handige' info konden geven :*
[ je lijk wel op de leeraren opo mijn school die zeggen dat ook aldoor :z]

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Thermaltake komt binnenkort ook weer met twee nieuwe, de Volcano II en de Mini orb:
http://www.rorupc.nl/reviews/therm/

Verwijderd

*Grijns* >:)

och t'geeft niet hoor..

Verwijderd

rond de 50 piek heb em vanmiddag ook gekocht en heb nu 37C idle en rond de 45 stressd erg goed ding alleen jammer van het vele geluid dat ie maakt

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
offtopic:
Mateloos irritante pop-up heb jij op je homepage :(

• razor-x
nu even serieus:
ik heb dus een socketA, en ik wil dus een orb(je) kopen , ik heb al gekeken (speciaal voor hooi ) maar hebben die orb'pjes al een heatsink enzo ingebouwt? moet ik dan alles wat ik nu op een proc heb er afhalen ofzo? of gaat hij nu boven op mijn heatsink die ik er nu op heb zitten :? :? :?
[ ik ben nog redelijk nieuw in dit soort dingen :) ]

Greetz

• razor-x
worsie:
over welke pop-up heb jij het dan ? ik heb er maar 1 als ik het goed heb :P

• Speedy
  • Laatst online: 10:22
Ik hoef er geen Orb meer op, zette er 1 op en hoorde *crunch* ...... booten, start....96 graden, ding zat scheef (komt door bolle Athlon core), gauw mijn coolermaster er weer op. Zo'n ding rust mooi op die voetjes, maar die Silver Orb heeft volgens mij zo'n plaat eronder, dus misschien dat dat wat is?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

maar hebben die orb'pjes al een heatsink enzo ingebouwt? moet ik dan alles wat ik nu op een proc heb er afhalen ofzo? of gaat hij nu boven op mijn heatsink die ik er nu op heb zitten :? :? :?
[ ik ben nog redelijk nieuw in dit soort dingen :) ]
Die Orb is een vervanging van je huidige heatsink. Oude eraf, nieuwe erop. Het is verder een compleet systeem, je hoeft er niks aan toe te voegen. Ik geloof dat er zelfs al een laagje thermische pasta op zit.

Edit: je moet trouwens niet vergeten om het power draadje van de fan aan te sluiten! :)

Speedy: niet toevallig een FC-PGA Orb gepakt voor je Athlon? (suffe vraag, ik weet het, maar het zou kunnen...)

Verwijderd

Nee nee nee nee,
die klont metaal is de heatsink, en er zit een (of twee) ventilator bij, daarom noemen ze het geforceerde koeling. Als je al een koeler hebt, moet je zorgen dat je koelpasta hebt, want anders maakt het niet genoeg contact met de CPU.

Als je een koeler vervangt, moet je dus ook de oude bagger verwijderen en nieuwe pasta aanbrengen. Als er al een stukkie op kauwgum lijkend spul opzit, moet je zorgen dat je het beschermende cellofaantje er af haalt.

Enneh Orbs, ik zou alleen de Superorb van Thermaltake of de Copper Orb van Spire overwegen als je persé een Orb wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/hfcombo_superorb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5e35b3.gif

• worsie
De cooler die je er nu op hebt zitten moet er helemaal af. Hij is vastgemaakt met een clipje, dus dat moet nog wel te doen zijn. De AMD processoren zijn wel erg kwetsbaar, als je de druk er verkeerd op zet kan je al snel de core beschadigen. Zorg er voor dat je de cooler tijdens het monteren loodrecht op de processor hebt staan als je de clip vastmaakt. Dan voorkom je beschadigingen.

Als je de oude cooler er af hebt moet je het oppervlak van de processor goed schoonmalen. Hoogst waarschijnlijk zitten er nog resten van oelpasta op. Dit kan je het beste doen met terpentine en een niet pluizende (katoenen)doek (papier werkt ook wel).Als je geen terpentine hebt kan je het ook met peut proberen, of pure alcohol. Het gaat er om dat ie schoon en vetvrij wordt.
De spire cooler of Chrome orb is een complete cooler, hij bestaat uit heatsink en fan. Je hebt verder niet nodig dus. Normaal gesproken zit er al een beetje koelpasta op de cooler, of je krijgt er losse pasta bij. Die hoef je dus ook niet los te kopen.

Er zijn hier een paar mensen die behoorlijk snel tikken...

• razor-x
en die heatsink eraf halen? ik heb al een paar keer gelezen dat dat moervast zat :?
of is dat niet altijd zo?

[ik weet het ik stel te veel vragen]

• worsie
Op donderdag 08 februari 2001 22:00 schreef razor-x het volgende:
worsie:
over welke pop-up heb jij het dan ? ik heb er maar 1 als ik het goed heb :P
Ik gebruik toch ook geen meervoud?

• razor-x
wat is dan zo erg aan die 'ene' pop-up?

• worsie
Op donderdag 08 februari 2001 22:10 schreef razor-x het volgende:
wat is dan zo erg aan die 'ene' pop-up?
Ik heb per definitie al een hekel aan pop-ups. Zit hier met een Casema verbinding, dus het duurt alleen maar uren om te laden met al die meuk er bij. En deze pop-up is zo geconfigureerd dat ie niet gewoon simpel weg te klikken is (ja, ik krijg hem wel weg hoor, dat is het niet ;)), en dat is knap irritant voor de minder ervaren internetter. Die heeft geen flauw idee wat ie moet doen en zit voor jan lul allemaal troep binnen te halen over z'n 56K6 waar ie nooit om gevraagd heeft.

Verwijderd

je kan het doen, maar die dingen zijn niet "klootzakken-proof", laat je dus wel ff informeren!! een nieuwe proc krijg je echt niet als je core afbrokkelt!!

• razor-x
en die heatsink eraf halen? ik heb al een paar keer gelezen dat dat moervast zat
of is dat niet altijd zo? :?
[ik weet het ik stel te veel vragen]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/images/products/coolers/5e35b3.gif

zit er wel strak uit.

• Woef
  • Niet online
Op donderdag 08 februari 2001 22:48 schreef icje het volgende:
[afbeelding]

zit er wel strak uit.
Ja ik krijg ze volgende week als het goed is ook, zijn wel coole dingen :) ! De kleur belooft veel goed ;)

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 09:38

Sideburnn

I just "poked" salad

super orb bij mycom 60 piek en niet lomp doen met bevestigen komt het best ok *D

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Pagina: 1