SATA DVD-Writer

Pagina: 1
Acties:

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 11:42
Ik ben langzaamaan een nieuwe pc aan het samenstellen, en wil dus de kosten gespreid houden. Enkele dagen geleden dus een Sonata III aangeschaft en m'n oude onderdelen daarin gestoken. Eind juli zouden sommige processors een enorme prijsdaling hebben, daarom wacht ik nog even.

Doch met alles in de Sonata te plaatsen, kreeg ik een probleem met m'n oude DVD-writer. De IDE-kabels bleken niet lang genoeg te zijn (door de ietwat rare indeling bij Antec).

Aangezien ik een K7N Delta moederbord heb en daar twee SATA-connecties zitten, dacht ik slim te zijn en een DVD-Writer van Samsung aan te schaffen (met Lightscribe) en een SATA-connectie.

Nu ben ik dus al twee dagen aan het sukkelen om die SATA aan te sluiten. Ik vind dus m'n DVD-schrijver bij Everest Diagnose, maar in Windows is hij niet zichtbaar.

Ik heb al 100den pagina's op internet zitten bekijken, maar vind de oplossing niet. Het meest bizarre is dat ik geen RAID-opties zie in mijn bios van m'n moederbord. Maar dan heb ik me ook laten vertellen dat een SATA-DVD geen RAID install nodig heeft. Ik krijg ook die Fasttrack-melding bij het opstarten (No drive connected to Fasttrack, BIOS not installed), maar dit heeft niets te maken met m'n SATA-DVD right?

* Moet ik nu effectief heel m'n windows weer installeren (en dus met F6 die Sata-drivers & fasttrack installeren?).

* Hoe komt het dat ik m'n DVD kan zien in Everest, maar nergens anders?

* Ik vind in m'n bios geen enkele instelling terug van SATA (of raid). (http://www.nforcershq.com/article18.html)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet