Toon posts:

PC start op en valt uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu was ik de internetkabel aan het veranderen naar de laptop, toen ik per ongeluk de stroomtoevoer naar de PC uitzette. Ik zette de stroomtoevoer terug aan en starte de PC opnieuw op.

Nu komt het probleem: hij komt op het scherm met de keuze tussen "veilige modus", "met netwerkmogelijkheden" en "normaal starten". Of ik nu Normaal starten, veilige modus, of Opstarten met laatst bekende werkende instellingen kies, de PC komt in het scherm dat Windows XP laadt. Na 5 seconden valt het scherm terug uit en start de PC opnieuw op. Geen piepjes, geen waarschuwing, geen bericht.
Het enige wat ik nog kan is in BIOS gaan.
Ik heb echt geen idee wat het probleem kan zijn... Ik hoop jullie wel...
Specs:
P4 Prescott 3.60GHz
X 1950XTX
MSI Neo-F 915P Combo
HDD 200GB
Be Quiet 600W Straight Power (net nieuw)
2 keer 512 MB PC3200 (geen idee welk merk :s)

En... Alvast bedankt!

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Je kunt eens proberen een checkdisk uit te voeren vanuit het windows repair scherm.

Opstarten met de windows CD, 'R' kiezen, aanmelden bij je windows installatie en CHKDSK /f /r intikken. Draait ie de check, heb heel vaak gezien dat ie daarna gewoon weer boot.

Verwijderd

Topicstarter
Ware het niet dat ik nu geen CD van Windows heb :'( Ik ga eens praten met de winkel.

• jeryz
Dat is jammer inderdaad... Geen buurman die er een heeft? :)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 13:09
Dit is geen hardware probleem, maar een windows probleem. Zoals het er na uitziet is dit een kwestie van een nieuwe windows installatie.

• jeryz
Dat is wel weer erg makkelijk of niet?

Ik werk in een PC zaakje waarbij dit regelmatig voorkomt, en altijd op te lossen is met een chkdsk.
En een chkdsk is overigens niet alleen een hardwarecheck, dus ook windows, software dus, heeft er baat bij.

[ Voor 11% gewijzigd door jeryz op 29-06-2007 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wel een Winbdows CD recovery. (ofzoiets). Als ik vanaf daar boot, zegt-ie wel dat ik al mijn gegevens op mijn HDD verlies. Kan ik dan gewoon booten zonder HDD? Ik ga niet alles kwijtspelen wat daarop staat ;)

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 16:01
ik had het zelfde probleem als jou gehad.alleen andere setup maar bij mij was het mobo die het veroorzaakte.plugte een nieuwe mobo er op van zelfde serie en type en me windows liep toen wel gewoon door.kan zijn dat je het zelfde probleem hebt als wat ik ook had.

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo ging ik toch binnen 2 weken vervangen. Maar... Eerst die Windows CD, wie weet loopt het dan terug goed. Ik wil niet mijn PC 2 weken missen.

• jeryz
Een recovery CD is niet wat je nodig hebt, het werkt alleen met een echte windows installatie CD. :)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Zou het kunnen dat door de plotselinge stroomuitval de file: NTdetect.com in de root-dir corrupt is geraakt of verwijderd is?

Dan doet zich hetzelfde verschijnsel voor nl. Als je geluk hebt en die file kunt terugzetten, ben je misschien al weer in de lucht.... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Kosh66 op 29-06-2007 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:17:
Zou het kunnen dat door de plotselinge stroomuitval de file: NTdetect.com in de root-dir corrupt is geraakt of verwijderd is?

Dan doet zich hetzelfde verschijnsel voor nl. Als je geluk hebt en die file kunt terugzetten, ben je misschien al weer in de lucht.... 8)
Nee, ik denk het niet. Hij stond zelfs niet aan toen dat gebeurde.

Over een uurtje heb ik Erd2005. (ofziets) Dat zou moeten werken, denk ik.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 12:54 ]

Pagina: 1