Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus in Rabo Telebankieren Extra

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door nieuwe antivirusupdates ziet sinds gisteren NOD32 en sinds vandaag AVG (Free) het programma Rabo Telebankieren Extra als een virus! Ik kan er nu niets meer mee. Van de Rabobank heb ik instructies gekregen om het een en ander te herstellen.

Maar nu moet ik AVG Free nog wijsmaken dat het programma GEEN virus is. Hoe doe ik dat?

Verwijderd

NOD32 had het alweer opgelost met een update van de virusdefinities.
Een tussentijds oplossing bij NOD32 was om de bewuste bestanden uit te sluiten van detectie door de virusscanner.

Ik denk dat je dat bij AVG dan ook maar moet proberen

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
bij AVG Free kun je geen bestanden uitsluiten..

Oftewel: afwachten op een nieuwe update die rabobank met rust laat, en dan rabo telebankieren opnieuw installeren (moet altijd volgens helpdesk, in de praktijk blijkt dat het niet hoeft als je de bestanden niet gebt gehealed of verwijderd...)

[ Voor 23% gewijzigd door Jester op 29-06-2007 10:29 ]

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Topicstarter
Jester schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:27:
bij AVG Free kun je geen bestanden uitsluiten..

Oftewel: afwachten op een nieuwe update die rabobank met rust laat, en dan rabo telebankieren opnieuw installeren (moet altijd volgens helpdesk, in de praktijk blijkt dat het niet hoeft als je de bestanden niet gebt gehealed of verwijderd...)
Klopt helemaal! Gelukkig kon ik de drie gehealde bestanden weer terughalen uit een backup. Na het verwijderen van AVG Free loopt alles weer. Ik ga de Rabobank maar eens bellen. Het lijkt me het meest zinvol als zij contact opnemen met Grisoft in plaats van alle gebruikers van AVG Free.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je het nummer van de helpdesk van Rabo Telebankieren Extra belt, wordt je als AVG Free gebruiker doorverwezen naar het volgende telefoonnummer: 0546572000. Dit nummer is continu in gesprek. Nogal makkelijk van de Rabobank om mensen zo door te verwijzen. Als er nu één helder persoon is bij de Rabobank die naar Grisoft belt en zijn bevindingen op de website van de Rabobank plaatst, dan ben je wat mij betreft veel beter bezig.
Pagina: 1