Toon posts:

Harde schrijf word ineens niet meer door het bios herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf heeft het altijd prima gedaan. Ik heb hem nu vervangen voor een 500 GB sata schrijf. Als ik nu mijn IDE schrijf inplug om alle data over te zetten naar mijn sata wordt mijn oude schijf niet meer herkent door het bios! 8)7.

Ik heb geprobeerd mijn oude hard disk in drie verschillende PC's in te bouwen en de jumpers op alle mogelijke manier ingesteld. Ook heb ik geprobeerd hem aan te sluiten via een externe behuizing. Maar wat ik ook probeerd hij word niet meer (door het bios) herkent |:( Ik snap er echt helemaal niks van, gisteren deed ie het nog prima.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Klinkt als powerconnector stukgetrokken.... (of hoor je 'm nog wel opspinnen?)

[ Voor 28% gewijzigd door Coach4All op 29-06-2007 10:08 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Teneerste, word je nieuwe SATA schijf wel goed herkend? Als deze niet herkent worden kan hij overhoop liggen met je oude schijf..

Leef je oude schijf nog wel? Hoor je hem toeren maken?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

of je hebt net de pech dat je een week te laat heb besloten van hd te wisselen en je data te backuppen of er is wellicht iets simpels aan de hand

heb je aansluitingen van de molex gecontroleerd ? spint de hd wel op of is hij daar al dood ?

Verwijderd

Topicstarter
Teneerste, word je nieuwe SATA schijf wel goed herkend? Als deze niet herkent worden kan hij overhoop liggen met je oude schijf..
De sata doet het prima en wat vreemd is de ide schijf doet in 2 andere computers ook niet.
heb je aansluitingen van de molex gecontroleerd ?
wat is de molex?

Update
Heb em net in de USB gedaan maar hij spint niet :O

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 10:56 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ook in de usb behuizing krijgt hij stroom via zijn molex connector. Dat is de stroomconnector aan de achterkant. rood/zwart/zwart/geel. Als je geluk hebt zit daar het probleem en is er een contact slecht. Heb je pech dan is je print / motor defect
Pagina: 1