Internet traag door router

Pagina: 1
Acties:

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik heb sinds 2 dagen geleden Casema internet (Multi ~4mbit), met een motorola modem.

Dit werkt prima als ik de modem direct op een pc aansluit, helaas gaat het fout als ik een router aansluit.
Zodra ik een router tussen de modem en de pc(s) hang gaat mn snelheid omlaag naar minder dan 15kps en als ik een ping uitvoer naar een willekeurig internet adres komt ongeveer 20% niet aan.

In eerste instantie had ik een sitecom dc-202(v5) router, ik dacht dat het hieraan lag dus heb ik gisteren een Linksys BEFSR41 gekocht, helaas maakt dit geen verschil. Op de website van casema raden ze overigens de sitecom router aan.

Waar kan dit aan liggen?

Mijn pogingen tot zover zijn:

- Firmware update op routers
- Kabels vervangen
- Pc vervangen, bij alle 3 de pc's in huis blijft het probleem, op welke routerpoort ik ze ook aansluit.
- 2 avonden het internet afgezocht naar oplossingen.

Helaas heeft dit niet geholpen.

Verwijderd

Het je een default gateway ingesteld in de router?

• sebasgrif
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:43:
Het je een default gateway ingesteld in de router?
Ik ziet atm niet thuis, dus dit doe ik uit mn hoofd. Ik kan me niet herinneren dat ik tussen de instellingen van de router zelf een gateway in kon stellen. Ik zal er vanmiddag eens naar kijken, bedankt iig.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Hmm dit is een erg raar probleem. Ik heb zelf ook casema multi internet van 4 mbs (ook een Motorola modem) en een Linksys Router, een wrt54g, omdat we ook laptop en andere pc's hebben gebruiken we hem zowel voor draadloos netwerk als met kabel. Zelf zit ik ingeplugd met een netwerk kabel..

Ik heb alles gedaan wat het boekje van de router zei en het werkte in 1 keer. Aangezien je nu op je werk zit kan je natuurlijk niet naar de instellingen van de router (192.168.1.1). Zal vanmiddag/vanavond nog even voor je kijken (moet zelf even naar werk van 17.00 tot 21.00).

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
weet je zeker dat de kabel van je modem naar je router wel goed is? Als je nl dezelfde klachten hebt met diverse routers, dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan.

• sebasgrif
Kurios schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:10:
weet je zeker dat de kabel van je modem naar je router wel goed is? Als je nl dezelfde klachten hebt met diverse routers, dan ligt het daar waarschijnlijk niet aan.
Vrij zeker, als ik deze kabel rechtstreeks in een pc steek werkt het prima.

Verwijderd

hoevaak kom je tegen dat je kabel brak is en je wel verbinding hebt? Niet zo vaak... waarom denkt iedereen altijd dat het aan de kabel ligt als dat al bijna uitgesloten is door TS.
Wat ik denk: je moet waarschijnlijk of een defaultgateway instellen in de router of een defaultroute, omdat je router anders lang gaat zoeken naar waar (welke interface) hij een pakketje heen moet sturen.
Dit kun je checken als het niet om internet verkeer gaat maar bijvoorbeeld lokaal tussen 2 pc's en dit dus wel 'normale' snelheid gaat.

Wat Boagriuz ook zegt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 11:19 ]

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Weet je ook zeker dat je alles goed hebt ingevoerd in de instellingen van je router? Precies zoals vermeld in de bijlage bij de router?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sebasgrif schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Vrij zeker, als ik deze kabel rechtstreeks in een pc steek werkt het prima.
ok.
Verder moet je alles laten invullen door router zelf (en modem) zorg alleen dat ip reeks van de modem niet in dezelfde reeks zit als de router.

Verwijderd

@ hierboven
Dat heeft toch niks te maken met het probleem van TS. Hij heeft toch al verbinding hij zegt allen dat het traag is.

Ik zou het ook niet laten invullen door de router en het modem! Geef de router gewoon een statisch adres. Forward alle internet verkeer naar je modem klaar. Dus een defaultroute instellen naar je modem.
Pagina: 1