Toon posts:

AXIS 207 mpeg4 stream kijken/opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een axis 207(w) IP Camera. Je kunt dan met bijv IE live naar de beelden kijken. Dat kan zowel in Motion JPEG als MPEG, maar als ik de keuze maak voor MPEG krijg ik geen beeld. Wel de melding dat er geen MPEG4 decoder geinstalleerd is. Onder aan de pagina staat een link (naar een bestand op de camera) waarmee ik de mpeg4 decoder kan installeren, maar na het accepteren van de license agreement gebeurt er niets. Ik keer terug naar het live stream scherm zonder video.

Iemand hier ervaring mee?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-02 16:38
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:47:
Ik heb een axis 207(w) IP Camera. Je kunt dan met bijv IE live naar de beelden kijken. Dat kan zowel in Motion JPEG als MPEG, maar als ik de keuze maak voor MPEG krijg ik geen beeld. Wel de melding dat er geen MPEG4 decoder geinstalleerd is. Onder aan de pagina staat een link (naar een bestand op de camera) waarmee ik de mpeg4 decoder kan installeren, maar na het accepteren van de license agreement gebeurt er niets. Ik keer terug naar het live stream scherm zonder video.

Iemand hier ervaring mee?
je hebt toevallig vista? volgens mij is daar een probleem mee met het installeren..

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:51:
[...]

je hebt toevallig vista? volgens mij is daar een probleem mee met het installeren..
nee gelukkig niet

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Haal ergens anders mpeg4 codec vandaan :P?

Er zwerven tientallen codec packs rond op het internet en er zullen er vast wel genoeg zijn waar mpeg4 inzit ;)

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:26:
Haal ergens anders mpeg4 codec vandaan :P?

Er zwerven tientallen codec packs rond op het internet en er zullen er vast wel genoeg zijn waar mpeg4 inzit ;)
ja dat heb ik dus geprobeerd, maar ook dat werkt niet.

in quicktime kan ik de video wel zien, maar in Axis Camera Station niet. Hierdoor kan ik ook niet opnemen in MPEG4 wat juist de bedoeling is

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb zelfde camera, geen probleem gehad, niet met codec op de pagina en niet met Camera station,
Gewoon linkje klikken, dan komt er een popupje, dan Agree geloof k, en dan komt windows met zo een ActiveX waarschuwing vanboven in het popupje

heb je al eens andere pc geprobeerd?
ActiveX toepassingen worden toevallig niet standaard geweigerd in opties van IE?

It's just a matter of time...

Verwijderd

Topicstarter
GregoryBE schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:30:
Heb zelfde camera, geen probleem gehad, niet met codec op de pagina en niet met Camera station,
Gewoon linkje klikken, dan komt er een popupje, dan Agree geloof k, en dan komt windows met zo een ActiveX waarschuwing vanboven in het popupje

heb je al eens andere pc geprobeerd?
ActiveX toepassingen worden toevallig niet standaard geweigerd in opties van IE?
ok das nog een optie...ga ik ff proberen... tnx

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Sorry dat ik dit topic omhoog gooi.

Maar ik heb exact dezelfde camera en hetzelfde probleem. Ook al op 2 verschillende pc's geprobeerd. Is er inmiddles een oplossing gevonden?
Pagina: 1