Wat is je grootste Tweak Blunder? Deel II

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Er was ooit een topic: "Wat is je grootste Tweak Blunder?" (2001).

Omdat ik zin heb om weer eens te lachen om andermans blunders, en wellicht zijn er andere zielen die ook op dit soort publiekelijk leedvermaak zitten te wachten, dacht ik eens dit oude topic nieuw leven in te blazen.

Dus: gaat uw gang!

Wat is je grootste fout (het hoeft niet bij ééntje te blijven natuurlijk) in je carrière als Tweaker?

Uiteraard zal ik aftrappen met een paar smakelijke voorbeelden (inleven en visualiseren mag, denk daarbij vooral aan de reactie van de betrokkenen, en geniet):

1. Op onze eerste IBM-compatible (AT) wilde ik ooit een floppy formatteren. We hadden twee floppydrives, jazeker! 2x 5.25". Dus, FORMAT A:. Nadat alle 80 tracks weer tot rust gekomen waren bleek ik mn floppy in de B: drive te hebben zitten. In de A: drive was die van mn Pa met AL zijn documenten ;) Ik heb het overleefd!

2. Van kleinere orde zijn die gevallen als: Ik stuurde een nieuwe computer naar iemand op per TPG (voormalig prehistorisch bedrijf), maar meneer belde me dat hij een foutmelding kreeg dat er geen bootable device was gevonden. En leg dan maar eens een man van 60+ uit hoe hij een SATA kabeltje moet vastmaken...

3. Bij een kennis deden we samen wat upgrades, maar zijn computers hadden altijd al vreemde kuren. Op het moment van inschakelen van een goedkoop bakkie trok ik vlammen van verschillende onderdelen! Vet man! Ik heb m geadviseerd eens naar zijn elektrische installatie in huis te kijken.

4. Onlangs een upgrade van een Pentium4 gedaan. Alles aangesloten, inclusief schijf der eigenaar, en na op de powerbutton gedrukt te hebben volgde een gigantische knal. Normaliter kopieer ik eerst alle data, maar laat ik dat nou net niet gedaan hebben... De schade bleef GELUKKIG beperkt tot de voeding. Pfew! :*)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

SpamLame

niks

Hmmz, in CM is ook al een topic wat al langer loopt.
Wellicht dat dat daar thuis hoort

[CM] De mislukkelingen - deel 5

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoewel een leuk idee, heeft dit niets te maken met Spielerij - Games & Discussies en zou het beter passen in de Tweakers Huiskamer. Omdat je daar geen toegang toe hebt sluit ik het hier ipv. het te verlaatsen. Dat en inderdaad het CM topic voor specifiek hardware.

Bij punt 4 had je trouwens misschien eerst even naar het voltage willen kijken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.