[Win32]Programmas starten zodra internet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik heb een laptop die al wat ouder begint te worden, (wel een 2 GHz p4tje met 512 intern) maar die de traagheidswet begint te ondervinden. Een van de dingen die ik daaraan zou willen doen is zorgen dat bepaalde programma's niet per se bij het opstarten worden gedraaid, maar pas aan worden gezet zodra een netwerkverbinding beschikbaar is. (Bijvoorbeeld mijn Instant Messenger).

Ik zoek dus een tooltje die programma's kan launchen zodra er een internetverbinding is.

Nu zoek ik een programmaatje die dit voor mij kan regelen, maar ik kan het nergens vinden. Het lijkt me dat zoiets toch wel moet bestaan... Kan iemand mij een beetje helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom zo moeilijk doen? Haal ze dan gewoon uit startup (etc.) en roep ze aan in een batchfile. Dubbelklik er op wanneer je wilt en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 19:16

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Misschien zoieso een optie om het geheugen uit te breiden naar 1Gb, dat merk je ook wel. Hoe maak je je netwerverbinding beschikbaar? Door de kabel in je pc te steken of door in te bellen?