Toon posts:

Twee surround-setjes + koptelefoon met 1 PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging er van uit dat je probleemloos een surround-setje + koptelefoon kunt aansturen met standaard geluidskaarten, zonder analoge splitters of steeds met kabels te hoeven rommelen of software-instellingen te wijzigen als je switcht van setje naar koptelefoon, maar begin me nu af te vragen of dat eigenlijk wel zo is.

Wat ik het liefst zou willen gaat nog een stapje verder: Twee surround-setjes; via S/PDIF en/of analoog en een koptelefoon. Er zal maar een setje/koptelefoon tegelijkertijd in gebruik zijn, dus ze hoeven niet simultaan af te spelen (mag wel).

Wat zijn dan mijn opties? Geluidskaart met 1 of 2x 5.1 analoog output, koptelefoon output en 2 x S/P DIF output? En als die er zijn, kan ik de boel dan zodanig instellen dat alle aansluitingen altijd tegelijk actief zijn en dezelfde audio afspelen?

Of kan ik ook twee PCI geluidskaarten gebruiken? Snappen de applicaties dat?

Of moet ik niet te moelijk doen en als ik een naar een ander setje switch maar even met de remote aangeven dat er geswitcht moet worden?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 03:01:
Ik ging er van uit dat je probleemloos een surround-setje + koptelefoon kunt aansturen met standaard geluidskaarten, zonder analoge splitters of steeds met kabels te hoeven rommelen of software-instellingen te wijzigen als je switcht van setje naar koptelefoon, maar begin me nu af te vragen of dat eigenlijk wel zo is.

Wat ik het liefst zou willen gaat nog een stapje verder: Twee surround-setjes; via S/PDIF en/of analoog en een koptelefoon. Er zal maar een setje/koptelefoon tegelijkertijd in gebruik zijn, dus ze hoeven niet simultaan af te spelen (mag wel).

Wat zijn dan mijn opties? Geluidskaart met 1 of 2x 5.1 analoog output, koptelefoon output en 2 x S/P DIF output? En als die er zijn, kan ik de boel dan zodanig instellen dat alle aansluitingen altijd tegelijk actief zijn en dezelfde audio afspelen?

Of kan ik ook twee PCI geluidskaarten gebruiken? Snappen de applicaties dat?

Of moet ik niet te moelijk doen en als ik een naar een ander setje switch maar even met de remote aangeven dat er geswitcht moet worden?
Weet niet wat die surround setjes aan kunnen?
Anders je hoofdtelefoon op je analoge output.
setje 1 op de S?P DIF
setje 2 op de coax digitaal.

Heb dit zelf standaard op mijn mobo zitten, en zou dus kunnen.
Maar ja.. dan moeten jou setjes wel de benodigde aansluitingen hebben ;)

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 16:55
Bij mijn PC in de huiskamer heb ik ook twee sets in gebruik; Ik heb de home theaterset op de pc aangesloten op de pci geluidskaart en de monitor speakertjes of koptelefoon (voor in de kast zeg maar -> gaan monitorboxjes uit) op de geluidskaart van het moederbord. Als ik wil wisselen ga ik gewoon naar geluid in het configuratiescherm en zet daar de apparaat opties om. Dit werkt voorals nog perfect alleen zoek ik nog een manier om dit wat sneller te switchen.

Verwijderd

Topicstarter
@stimpyrulez:
[/quote]
Setjes moet ik nog aanschaffen, maar ik wil graag maximale flexibiliteit voor het geval ik niet blij ben met een aangeschaft setje :-)

Kunnen beide setjes tegelijk aanstaan (met dezelfde audio)? Of moet je net als Unneoetech telkens instellingen wijzigen?

@Unneoetech:
Okee, de mogelijkheid is er dus. Er is waarschijnlijk wel een truukje te bedenken om dat switchen eenvoudiger te maken; bijvoorbeeld een of ander batch-bestandje dat uitgevoerd wordt via de afstandbediening ofzo. Mooiste zou zijn als ze gewoon alletwee tegelijk actief kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Update: Unneoetech's oplossing lijkt bij mij ook te werken; aanvankelijk stond de Realtek niet meer in het lijstje standaardapparaten bij de Audio tab nadat ik de Audigy drivers geinstalleerd had, alhoewel hij in winamp nog wel genoemd stond bij de directsound config en werkte, en ook de Realtek utility vond hem. Maar na herinstalleren van de Realtek drivers staan nu beide apparaten in de audio tab van configuratiescherm en kan ik switchen. Realtek lijkt prima te werken, zal morgen kijken of de Audigy het ook nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
een google search op:
switch default sound device hotkey
levert diverse hits op voor utilities die het switchen via de systemtray of een hotkey mogelijk maken.

en met:
"C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe" C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,Control_RunDLL "C:\WINDOWS\system32\MMSYS.CPL",@0,2 kan ik het venstertje vanaf de command prompt openen; iemand enig idee of er nog extra flags zijn waarmee ik meteen het default device kan kiezen?
Pagina: 1