[Vista 64bit] Tv-kaart, waarmee kijken?*

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hiya medetweakers,

Sinds vandaag heb ik 4 gigabytes aan RAM, dus moest ik wel een 64-bit OS installeren, dus heb ik maar eventjes Vista 64-bit Business erop gezet :) Werkt perfect, detecteerd mooi alles, installeert mooi de drivers voor mijn geluidskaart, en mijn tv-kaart, namelijk een ASUSTek TV7134.

Deze heeft altijd mooi gewerkt onder Windows XP 32-bit, met de software 'DScaler'. Deze gebruikt een eige driver voor het uitlezen van de beeldkaart.

Helaas is deze manier van 'werken' niet toegelaten onder Windows Vista 64-bit, omdat de drivers gesigned moeten zijn, dat is die van DScaler natuurlijk niet.

Nu komt eigenlijk mijn vraag, met welke software kijken jullie dan TV? Het mag wat geld kosten, dit OS blijft er toch op (door het RAM) :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Heeft Business geen MCE erin zitten dan?

Even gechecked, Business heeft inderdaad MCE erin zitten, daarmee is het heel goed TV kijken / opnemen / gids etc. En het kost je niets, je hebt er namelijk al voor betaald ;)

Druk op die knop linksonder en kies dan Windows Media Center, dan krijg je een wizard dat wijst zichzelf allemaal en dan kun je gaan genieten van het wonder wat heet MCE.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 02:10 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 02:08:
Heeft Business geen MCE erin zitten dan?

Even gechecked, Business heeft inderdaad MCE erin zitten, daarmee is het heel goed TV kijken / opnemen / gids etc. En het kost je niets, je hebt er namelijk al voor betaald ;)

Druk op die knop linksonder en kies dan Windows Media Center, dan krijg je een wizard dat wijst zichzelf allemaal en dan kun je gaan genieten van het wonder wat heet MCE.
No, je verwart het met Home Premium/Ultimate, die hebben MCE erin zitten, ik niet :/ :)

Verwijderd

Huh?

Ik zou toch zweren van Business ook MCE had, najah das erg balen dan.

Als ik jou was zou ik overwegen over te stappen op Home Premium of Ultimate, ruim de moeite waard.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel aangepast zodat je OS er ook in staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:18:
Titel aangepast zodat je OS er ook in staat :)
Excuseer en dank .
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 02:12:
Huh?

Ik zou toch zweren van Business ook MCE had, najah das erg balen dan.

Als ik jou was zou ik overwegen over te stappen op Home Premium of Ultimate, ruim de moeite waard.
Is mijn TV-kaart ALTIJD compatibel met Media Center? Dan overweeg ik misschien een upgrade na het vakantiewerk :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Snake schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 01:51:
Helaas is deze manier van 'werken' niet toegelaten onder Windows Vista 64-bit, omdat de drivers gesigned moeten zijn, dat is die van DScaler natuurlijk niet.
Er staat mij iets bij dat je de instelling kan veranderen dat Vista ook unsigned drivers accepteerd... Misschien daar eens naar kijken? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Han schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:55:
[...]

Er staat mij iets bij dat je de instelling kan veranderen dat Vista ook unsigned drivers accepteerd... Misschien daar eens naar kijken? :)
Nopz, niet onder Vista 64-bit, iedere driver moet gesigned zijn, jammer genoeg.

Er is dus geen 'Continue anyway' knopje.

• Han
  • Niet online

Han

Snake schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:56:
Nopz, niet onder Vista 64-bit, iedere driver moet gesigned zijn, jammer genoeg.
Even nagezocht en je hebt het toch mis:
Ga naar Start--->Alle programma's--->Bureau-accessoires--->Uivoeren en typ in cmd, daar vul je het volgende in:

bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Nu kun je alle unsigned drivers in Vista installeren.
Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Han schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:04:
[...]

Even nagezocht en je hebt het toch mis:
[...]
Succes :)
Blijkbaar zit het toch iets anders, want het werkt niet.

Ik zoek dus gewoon een stuk software wat de driver van de TV-kaart zelf gebruikt :)
Een upgrade naar Ultimate is mogenlijk, maar is mijn TV-kaart dan automatisch ondersteund?

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 29-06-2007 20:10 ]

• Han
  • Niet online

Han

Dus gewoon een softwarepakket om TV te kijken wat werkt onder Vista 64bit?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Han schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:38:
Dus gewoon een softwarepakket om TV te kijken wat werkt onder Vista 64bit?
Yup, dat is echt iets wat ik nodig heb :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruikte Winamp icm. de [url=http:///www.tv-plugin.com]Winamp TV plugin[/url] om tv te kijken onder Vista x64 en dat werkte prima.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:55:
Ik gebruikte Winamp icm. de [url=http:///www.tv-plugin.com]Winamp TV plugin[/url] om tv te kijken onder Vista x64 en dat werkte prima.
Eventjes geleden, ik heb deze plugin geprobeerd, maar ik vind het een beetje stom dat ik Winamp daarvoor moet installeren, het liefst zou ik dus gewoon een appart programma hebben, a la DScaler :)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Klein schopje :)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 13:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Snake schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:08:
[...]
Een upgrade naar Ultimate is mogenlijk, maar is mijn TV-kaart dan automatisch ondersteund?
Nee, je TV-kaart wordt hoogstwaarschijnlijk niet ondersteunt. Je zou even op de site van ASUS kunnen kijken voor MCE gecertificeerde drivers. Maar als ik het me goed herinner heeft jouw kaart geen hardware MPEG2 encoder, dus kun je het helaas vergeten.

Tesla Model Y RWD (2024)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Op de site van Hauppage bij de PVR-500MCE staan een aantal programma's die ook werken bij andere TV kaarten dan Hauppage en o.a. voor Windows Vista 64

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1