Toon posts:

Verkeerde processorsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds een half jaar regelmatig een melding van het moederbord tijdens het opstarten dat de processorsnelheid onjuist is en dat het systeem nu in veilige modus draait.
Toch staat de snelheid ingesteld op 2.8 Ghz wat de processor ook werkelijk is...
Ondanks dit draait alles gewoon goed en is er niets te merken tijdens het werken met de pc.
Weet iemand miss wat de reden hiervan kan zijn?

Verwijderd

lijkt mij iets met de batterij (van de bios)

zulk soort meldingen kwam ik vaak tegen, als die batterij leeg was/vervangen was.
of de bios/moederbord is een beetje brak, maar dat zou ik zo niet kunnen zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! Voor zover ik ervan merk draait alles nog gewoon goed dus volgens mij is het moederbord zelf niet kapot. Het is al wel zo'n 4-5 jaar oud dus miss is idd de batterij leeg?
Ook heb ik een tijdje terug een gig intern erbij gezet, een nieuwe voeding en een nieuwe videokaart... miss kan het daar ook mee te maken hebben?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welke notebook heb je en welke videokaart heb je erbij gezet?

Heb je de oude videokaart nog zodat je kan testen dat het niet aan de videokaart ligt?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
www.cpuid.com/cpuz, lees daarmee binnen windows uit wat je snelheid is. Meende dat Windows het zelf nog wel eens verkeerd wilde uitlezen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17

lier

MikroTik nerd

DaMarcus schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:55:
Welke notebook heb je en welke videokaart heb je erbij gezet?

Heb je de oude videokaart nog zodat je kan testen dat het niet aan de videokaart ligt?
Notebook ?
GremliN-Online schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:03:
www.cpuid.com/cpuz, lees daarmee binnen windows uit wat je snelheid is. Meende dat Windows het zelf nog wel eens verkeerd wilde uitlezen.
Probleem is het bios en staat los van Windows...

Heb je ook problemen met de datum/tijd ?
Bestaat er misschien een bios upgrade voor jouw moederbord ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 09:05
Yep, redelijk zeker de batterij.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar dacht ik ook meteen aan, maar de tijd en de datum blijven het wel gewoon doen dus het zal vast niks te maken hebben met de batterij (denk ik dan).
Er zou best eens een upgrade kunnen zijn idd, het bord is ongeveer 5 jaar oud dus.
Ik zal die test ook eens doen, kijken wat er binnen windows aangegeven wordt.
Bedankt allemaal!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht op de website van het bord en ik vind een hele reeks updates enz.
Welke moet ik pakken, die waar bij staat "Update DMI CPU MAX speed"?
En kan iemand mij vertellen hoe ik de update moet installeren?

Hier de link:
http://support.asus.com/d...pe=Latest&SLanguage=en-us

Alvast bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 07:37 ]

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 19:25

CDAAbeltje

Cool Down !

Deze moet je pakken:
Beta Version 1011.003 2003/06/10 update

OS All OS

Description P4B266-SE Beta BIOS 1011.003
The Latest Beta BIOS.

File Size 144.88 (KBytes
Klik Klik Hier om de bios te downloaden :)

Dat is de laatst uitgebrachte bios voor jou bordje ! Kijk trouwens met booten even of je toevallig deze bios er nog niet op hebt staan !

[ Voor 17% gewijzigd door CDAAbeltje op 03-07-2007 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ga ik dat proberen, het downloaden lukt me allemaal wel alleen ik weet niet hoe ik precies het bestandje moet gebruiken... waar moet ik het opslaan en wanneer/hoe moet ik het openen?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:51:
Oke dan ga ik dat proberen, het downloaden lukt me allemaal wel alleen ik weet niet hoe ik precies het bestandje moet gebruiken... waar moet ik het opslaan en wanneer/hoe moet ik het openen?
Je kan het beste dan de handleiding van je moederbord lezen hoe je dit moet doen. De handleiding staat ook op die website.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat probeerde ik al, alleen de handleiding is in chinees dus dat kan ik nét niet lezen :P

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 19:25

CDAAbeltje

Cool Down !

Je moet Asus Smart Update downloaden ! Is een zeer makkelijk programmatje, daar selecteer je gewoon dat je je bios wilt updaten d.m.v. een bestand (dus niet via internet, want een Beta bios pakt ie niet)

Dan gaat ie het bios bestand checken, klikken op flash en dan begint het process, is ook binnen een paar mins klaar ! ff reboten en je nieuwe bios staat erop !

Succes
Pagina: 1