Toon posts:

Klein+koel+stil+water = Lian li V600 watercooled :D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Voorwoord:
Ik ben van plan een nieuwe case met water cooling te bouwen. Dit wil ik dan zo klein mogenlijk, dit is natuurlijk mooi maar het brengt ook heel wat uitdagingen met zich mee. Dus voor ik begin wil ik het er eerst uitgebreid met jullie over hebben. Dit is namenlijk de eerste keer dat ik iets met watercooling ga doen.

Lian li V600, en uitleg:

http://www.systemcooling.com/lian_li_pcv600-01.html

Daar vind je genoeg plaatjes, zoals jullie zien niet groot maar wel mooi :9~

Ik heb een plaatje gemaakt om mijn uitleg wat duidelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/438/uitlegv600mp9.jpg

1: Deze fan ga ik vervangen door een noctua, misschien dat ik er nog een lampje achter hang zodat dit aan de voorzijde te zien is maar dat is bijzaak.

2: Hier ga ik 2 samsung spinpoints hangen, deze zijn snel en door raid0 ook snel. Dit ga ik doen doormiddel van dit ding: http://www.azerty.nl/prod...220/10936/vibe-fixer.html

3: Hier komt de Pomp voor de waterkoeling, hiervoor ga ik deze gebruiken: http://www.aquatuning.de/...umpe-12V-Ultra-Light.html

4: Kijk dit is mijn eerste twijfel punt, dit "rekje" kan je verwijderen. En dan is het een optie om hier een 240mm rad te hangen met 2 noctua fans. Want zoals jullie op de foto's konden zien zitten er al lucht gaatjes in het zijpaneel. Of ik dit moet/kan/ga doen hangt van jullie reacties af, dus ik hoop hier een beetje mee geholpen te worden.

5: Dit punt hoord eigenlijk bij punt 4 , want hier kan ik ook het 240mm rad ophangen. Alleen dan moet ik bovenin gaan zagen etc. en dat doe ik eigenlijk liever alleen als het echt moet

De onderdelen:

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/9999/vragenbetreftsysteemuh1.jpg

Mijn config:

P5W DH Deluxe
E6600
X1900XT
2x 1GB Kingston PC6400 cas 3-3-3-12
2x samsung (raid0)
Zalman 460Watt psu

Dit kunnen jullie kopiereren en gerbuiken bij het beantwoorden van de vragen, scheelt jullie weer typ werk ;)

Cpu block:
Omdat:

Gpu blok:
omdat:

Pomp:
Omdat:

Radiator:
Omdat:

Overige informatie:

_________________________________________________________________________________

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
word aan de plaatjes gewerkt :P

Edit: Plaatjes doen het nu :) Ik hoop op veel reacties.

Met Vriendelijke Groet Bob aka The_Nizzle

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:56 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Die HDD ophanging heb ik zelf gemaakt door de in 5,1/4 inch bays te hangen met elastiek wat me moeder nog had liggen om te naaien.
En dan een aarde draadje eraan maken, werkt perfect ;)
Ik denk zelfs beter want die andere heeft hele stugge draden die toch trillingen doorgeven ;)

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cpu block: HP Pro
Omdat: De andere iets beter zijn, maar de verschillen zijn nihil. Het scheelt maximaal 1 graad in cpu temparatuur, en dat is verwaarloosbaar bij 29 of 30 graden. Maar scheelt wel 30 euro.

Gpu blok: EK Water Block
omdat: De nexxos heeft andere andere aansluit slang afmeting dan de cpu cooler. Meen dat de EK makkelijker te monteren is.

Pomp: Eheim 1046
Omdat: Prima pomp , de 1048 is overkill

Radiator: 240mm
Omdat: prijs maakt neit uit, deze is groot zat en kan alles makkelijk koelen

Overigen is het lijstje zinloos want ik zou geen van allen kiezen. :)
Zelf heb ik al jaren verschillende WC computers gehad, en heb een paar jaar geleden spul van aqua computers gebruikt, en nooit meer overgestapt op een ander merk. Wil niet lopen te spammen over hun, maar het is absoluut duitse topkwaliteit. www.aquacomputer.de Zie mijn config, ik heb bijna al hun producten wel al gehad, en ben over vrijwel alles te spreken. Niet heel goedkoop, maar wel het absolute topspul.

Can`t live without the mods

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien nog meer mensen die hun mening willen geven?

@Admin: Kunt u de topic titel veranderen in: "Hulp nodig bij nieuw speciaal WC systeem"

Alvast bedankt :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pomp: Eheim 1046
Omdat: Prima pomp , de 1048 is overkill
De 1046 doet maar 300l/u. Voor alleen CPU is dat prima maar zodra er meerdere onderdelen in komen en een dikke radiator zou ik zeker voor de 1048 gaan. Dat is absoluut geen overkill, zelfs een Laing is geen overkill.

Ik heb hier ook een P5W en X1900XT. De onderdelen die ik gebruik zijn:

CPU blok. Nexxos HP Pro. (De eerste in het lijste dus) Dit blok is wel lekker goedkoop maar presteerd niet zoals ik het zou willen. Ik heb em meer gekocht omdat ik em echt mooi vind. De koelprestaties zijn dus wat minder. Het is een leuk blok maar ik zou voor iets beters gaan.

GPU blok: Nexxos NVXP-3. Prima blok voor de X1900XT. Temp van de core zit zo rond de 55 graden. Het voordeel van het EK blok is dat ie de vregs mee pakt. Iets wat die paar euro wel waar is.

Het reservoir heb ik ook. Prima ding, niets op aan te merken.

Rad: Ik heb hier een Alphacool 3x120mm rad. Een 2x120mm rad zou ook voldoende moeten zijn. Welke precies het beste is weet ik niet maar Blackice is al jaren erg goed spul.

Slangen: Zelf heb ik Tygon slang wat gewoon het beste is. PVC voldoet op zich ook prima alleen zou Tygon net wat beter zijn. Het buigt gewoon beter dan PVC.

Verwijderd

Topicstarter
@Pilatus:

In de "onderdelen" lijst staan 3 verschillende black ice radiatoren, het probleem is dat ik niet weet welke het best presteerd.

En als cpu block, welke zou jij dan aanraden?

• PilatuS
  • Niet online
Qua rad zou ik of voor de GT Stealth gaan of anders voor de GT Stealth Xflow. Het prijsverschil is zo klein dat je net zo goed voor de duurste kan gaan.

Qua CPU blok zou ik gaan voor de XP Bold of anders de XP Bold High-flow. Al denk ik dat je pas wat hebt aan de High-flow als de pomp ook erg sterk is. Als je gaat voor een Laing kan de High-flow wel eens een stukkie beter presteren als de gewone Bold. De vraag is alleen of het het geld waard is.

Edit: Ik zou de rad trouwens gewoon op punt 5 modden boven in de kast. Ik heb een soort gelijke Lian-Li en heb mijn rad ook op die plek zitten. Het is wel ff wat zaag werk om het goed te doen maar als je het rustig doet met een figuurzaag kan er weinig mis gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 29-06-2007 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoals je ziet heb ik 2 laing pompen op het oog, 2 redelijk sterke pompen. Nou is de ene misschien net iets te sterk maar dat weet ik dus niet? Ik heb echt geen idee hoe snel/hard het water door het systeem gaat met 600l/uur, en weet dus ook niet of dit TE snel/hard is? Weet iemand hier meer over? misschien jij Pilatus?

In iedergeval al hartstikke bedankt voor alle replies :) hopenlijk meer :)

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou voor die Laing Pro gaan. Die andere geeft wel heel erg veel flow. Denk niet dat er temp verschil zal zijn tussen die 2 pompen.

Ik denk dat mijn 1048 voor mijn setup voldoende is. Maar ik heb dan geen CPU blok dat beter presteerd zodra de flow omhoog gaat. Op zich kan je beter te veel flow hebben dan te weinig.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Natuurlijk meer flow is beter, maar het verschil is echt erg klein. Het rechtvaardigd niet de meer prijs van een sterkere pomp.
In de meeste WC setup`s gaat tussen de 0,5 en 1 liter water. Je kunt dan zelf wel uitrekenen wat het verschil is.

Bij een lagere flow, wordt het water wat warmer en heeft iets meer tijd om af te koelen. Bij een hogere flow geld het tegenovergestelde.

Ik heb een 1046 met deze coolblokken
6 aquacomputer hd cases
1 aquacomputer 8800GTX
1x aquacomputer cpu cooler
1x northbridge koeler
1x volt regulator strip

Alles wordt gekoeld met een 240mm rad met 2 fans die op weinig toeren draaien (is me ook puur om geluid niet om overclocken te doen) Als het water rond is gegaan is het ongeveer 2,5 tot 3 graden warmer. In het rad koelt het weer af. De onderdelen zelf blijven allemaal even warm. met marginale verschillen onder load en idle.

Zou je een sterkere pomp erin zetten, dan schiet ik er niets mee op. Want de eerste blokken in de config stijgen dan 0,5 graad, en de laatste in de config zakken 0,5 graad.
Dus maakt weinig uit.

Wat ik wel kan aanraden is cases voor je HD, dat scheelt echt een boel herrie...

Can`t live without the mods

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 16:50
kijk hier eens: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=131582

heeft ook iemand een wc setup een een vrij kleine behuizing gebouwd, ik vind het iig erg gaat vooral als alles intern is. :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Pagina: 1