[WORD]control checkboxes

Pagina: 1
Acties:

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-07 09:42
Bestaat er een methode om in een Word document continu de checkboxen te controleren.

Ik bedoel: Als ik bijvoorbeeld checkbox1 aanvink, moet checkbox1a en checkbox1b enabled worden. Als ik checkbox1 afvink moeten die andere 2 automatisch afgevinkt en disabled worden.

Nu lukt het eenmalig om die checkboxen te enablen door de optie te specifiëren "Run macro on entry", maar als ik checkbox1 terug afvink komt hij zelfs niet meer in mijn macro.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Reptile209

- gers -

Als je je checkbox rechtsklikt > view code kom je in de CheckBox_Click() methode uit. Daarin kan je de code stoppen die je wil uitvoeren als hij wordt aan- of uitgezet (zoals het disablen van de andere checks).

Zo scherp als een voetbal!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat gaat niet op voor checkboxjes in Word formulieren. Die kennen alleen macro's bij entry en exit.
M.a.w. controleer de status van je checkbox 'on exit' of vervang het checkboxje door een active-x chekcboxje (werkset besturingselementen). NIet geheel onbelangrijk: welke versie van Word gebruik je?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Destn
Ik heb het document aangemaakt met Word 2007 maar zou algemeen moeten werken. Dus ik weet niet of ActiveX zo'n goed idee is?

• Destn
Met ActiveX controls lijkt het te werken, thx!

Werkt die ActiveX ook bij Word 2003/XP/2000 ?

Verwijderd

activex werkt vanaf versie 97

• Destn
Thx, heb mijn template afgekregen
Pagina: 1