Ik ben op het moment aan het stoeien om mijn AMD Athlon 64 X2 4200 pc in te kunnen zetten als compileerder van de software voor m'n mp3/dvd pc (een AMD K6-2 266Mhz). De reden lijkt me logisch
Aangezien ik volledig 64-bit draai op de X2, moet ik een cross-compile toolkit opzetten. Gentoo heeft daar een hele mooie tool voor, genaamd crossdev (what's in a name).
Dit is eigenlijk niets meer dan een script dat je juiste info aanvoert om een toolkit op te kunnen zetten.
Het programma werkt heel simpel (volgens deze gentoo-wiki), maar wanneer ik netjes de wiki aan hou en iets probeer krijg ik de volgende fout :
De c compiler (gcc) kan geen executables maken... Echter kan ik maar niet ontdekken waarom niet...
Wie o wie helpt me uit de brand???
Aangezien ik volledig 64-bit draai op de X2, moet ik een cross-compile toolkit opzetten. Gentoo heeft daar een hele mooie tool voor, genaamd crossdev (what's in a name).
Dit is eigenlijk niets meer dan een script dat je juiste info aanvoert om een toolkit op te kunnen zetten.
Het programma werkt heel simpel (volgens deze gentoo-wiki), maar wanneer ik netjes de wiki aan hou en iets probeer krijg ik de volgende fout :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| checking for gcc... gcc checking whether the C compiler (gcc -O2 -pipe ) works... no configure: error: installation or configuration problem: C compiler cannot create executables. !!! ERROR: cross-i686-uclibc/binutils-2.17 failed. Call stack: ebuild.sh, line 1637: Called dyn_compile ebuild.sh, line 983: Called qa_call 'src_compile' ebuild.sh, line 44: Called src_compile ebuild.sh, line 1322: Called toolchain-binutils_src_compile toolchain-binutils.eclass, line 203: Called die |
De c compiler (gcc) kan geen executables maken... Echter kan ik maar niet ontdekken waarom niet...
Wie o wie helpt me uit de brand???
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier