Toon posts:

[VISTA] Te weinig ruimte op DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik Vista heb, dacht ik, laat ik de brandsoftware van Vista zelf proberen. Dan hoeft er niet nog een programma bij, wat ik eigenlijk niet nodig heb, maar:

Als ik een bestand van 4,37 (bijna net zoveel als een DVD) wil branden (via Vista Home Premium 64) krijg ik een melding dat er te weinig ruimte is, terwijl hij gewoon geformateerd is.
Gekker is als je ziet hoevéél hij dan wel niet tekort komt:

Afbeeldingslocatie: http://i164.photobucket.com/albums/u34/vi76/Clip2.jpg

Als ik op eigenschappen klik van het bestand, is het toch echt een paar KB kleiner dan de ruimte die er is.
Iemand een idee waar dit aan ligt en wat ik zelf misschien wel fout doe?

Verwijderd

Die melding kwam ik ook tegen, bleek dat er te weinig schijf-ruimte is op de windows partitie (waar dus Vista op staat), omdat Vista je te branden bestanden in een "temp" map zet, word je schijf waar Vista opstaat, volgepropt met tijdelijke bestanden als je gaat branden :P

Waarschijnlijk is het dit, ik ben zelf nog niet achter gekomen waar je die tijdelijk map kan aanpassen, maar als 2GB van je Vista partitie afgooid, zal het probleem waarschijnlijk zijn opgelost :+

Verwijderd

Topicstarter
Wat stom dat ik daar niet zelf naar gekeken heb, hoewel ik een klein beetje twijfel heb of dat bij mij het probleem is. Ik kan me niet herinneren dat ik al tegen de grens van die partitie aangelopen ben. Aan de andere kant, Vista gebruikt zoveel schijfruimte her en der, die dan weer in gebruik is en dan weer vrijgegeven wordt.

Als je gelijk hebt, vind ik het slordig van MS dat dat niet duidelijk in de melding naar voren komt (makkelijk te controleren voor Vista lijkt me) en dat terwijl de rest van de help-functie wel erg verbeterd is t.o.v. Vista qua duidelijkheid.

Als ik thuis ben ga ik het meteen proberen (misschien is het opnieuw opstarten wel genoeg om bijv. de pagefile te verkleinen, waardoor het opeens wel lukt).

Bedankt voor de suggestie iig.

Verwijderd

en is het gelukt? anders ff op google zoeken, hoe je die tijdelijke map kunt verplaatsen/veranderen. ben nu namelijk op mijn werk, en heb hier geen open internet.