Performance Adobe InDesign verbeteren

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Het inzoomen in InDesign duurt nogal lang wanneer het beeld met hoge kwaliteit wordt weergegeven.

Specs PC:
Pentium D 2.8 GHz (dual core)
1 GB RAM
GF6500 128 MB

Nu lijkt het erop dat zowel het processorgebruik als de disk-input/output tijdens het inzoomen zeer gering is. Kan het zijn dat de bottleneck hier in de videokaart ligt? (Ook het geheugengebruik is minder dan 1 GB.)

Overigens denk ik dat het goed is de hoeveelheid geheugen op te schroeven naar 2 GB of 3 GB, maar ik heb de indruk dat er nog iets anders aan de hand is.

Worden 3D-functies van een videokaart gebruikt bij het werken met InDesign, en het videogeheugen?

[ Voor 8% gewijzigd door pinockio op 29-06-2007 08:36 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• pinockio
Inmiddels heb de hoeveelheid intern geheugen verhoogd naar 3 GB en een EN7600GS (Asus) geïnstalleerd. Hiermee is de performance nauwelijks beter. Van de 2 cores wordt de één tot 70% belast met pieken tot 95% en de andere 10-20%. Het lijkt er dus op dat Indesign CS3 dual cores niet volledig benut, maar dat de bottleneck wel in de processorsnelheid ligt. Hopelijk wordt dat beter bij overstap naar Indesign CS3.

Iemand nog suggesties? Upgrade van de CPU is vrij kostbaar (snelste op dit moedebord is Pentium D op 3.6 GHZ, ca € 330.)

• pinockio
Ik stel blijkbaar een moeilijke vraag. Gebruikt er hier niemand Adobe InDesign?