Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• superadmin
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:01
Het volgende

Wegens zeer grote drukte en hoge boeteclausules van diverse werken
heeft mijn werkgever mij 1 maandsalaris extra aangeboden ,als ik niet op vakantie gaat maar doorwerkt.

ik heb 3 weken vakantie gepland maar nog niks geboekt maar wou zeker ergens heen gaan.ik heb een schoolgaand dochtertje dus vakantie verschuiven naar een later tijdstip zal niet gaan

wij kunnen het geld overigens wel goed gebruiken. (wie niet ;) )

Is het bedrag redelijk? ik zat zelf te denken aangezien ik de hoogte van de boete weet
(meer dan50k)om een dealtje te maken met 2 maandsalarissen.

ik verdien 2864 bruto (29j) functie uitvoerder bij een groot installatiebedrijf.

Ik twijfel enorm wat zouden julie doen?

moet ik hier meer belasting over betalen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou zeggen: 'geld is leuk, maar geld is niet alles'
Neem die vakantie, ga lekker met je dochtertje weg en 't geld komt later... but that's me

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Geniet van je gezin nu dat nog kan. Straks is ze groot en gaat ze liever zelf op vakantie :)

Verder, als het ze 50k kost, en jij nog geen eens 5000, hebben ze een mooie deal. Voor zichzelf wel te verstaan.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-11 10:08

CodeIT

Code IT

Hoe is de relatie tussen jouw en je werkgever? En, belangrijker, houd je nog 3 weken vakantie tegoed, of zijn die weg?

• superadmin
Relatie is goed
de 3 vakantie weken ben ik niet kwijt.

Het zou voor mijn toekomst ook geen slechte stap zijn

[ Voor 33% gewijzigd door superadmin op 28-06-2007 22:52 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kwestie van onderhalen; wat je redelijk vindt moet je zelf bepalen.
Bedenk wel dat je baas formeel "indien daartoe gewichtige redenen zijn" je vakantie mag verplaatsen met slechts een vergoeding van je schade, als je nog niets hebt geboekt is die dus in principe 0.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dit is natuurlijk het argument om te gebruiken bij het jaarlijkse beoordelingscircus: Wie toonde er hart voor de zaak, zette zich in, zette het belang van de zaak voor deze uitzonderlijke situatie boven z'n broodnodige qualitytime met het gezin, en dat allemaal voor een extra bruto maandsalaris wat netto uitbetaald wordt? Jep, jij. Dat betekent dus groei, extra taken, meer verantwoordelijkheid en harder omhoog dan je collega's.

Jep, dat bruto-netto ding is dan wel een bonusje voor jou. Je hoeft er ook weer geen fortuin uit te slepen, maar dit was zijn openingsbod, dus je kunt een tegenvoorstelletje doen. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En wat vind je andere baas ervan en je dochter?

Persoonlijk zou ik sowieso dan hooguit 4 dagen in een week werken, desnoods meer uren per dag. Daarnaast de nog komende schoolvakanties sowieso gegarandeerd vrij nemen.

Ik heb ook wel een keer iemand gevraagd door te werken en aangeboden de nieuwe vakantie helemaal te betalen naast uiteraard een vergoeding vanwege het annuleren, plus een extra maandsalaris erbij. Was wel zo redelijk.

ARME AOW’er

Verwijderd

^met asmi. Verder lijkt het me ook niet onbelangrijk wat het thuisfront ervan vindt en, wanneer kun je wél met vakantie (herfstvakantie wellicht)?

Lijkt me een kwestie van samen met je partner je bodemprijs bepalen, onderhandelingsmarge er op en onderhandelen maar :)
Zijn er nog andere collega's die ook een dergelijke deal krijgen?

edit: Je titel doet niet zo vriendelijk aan. Iemand een voorstel doen tegen financële vergoeding is toch niet gelijk omkoping?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 23:31 ]

• superadmin
@ Asmi Natuurlijk mag hij dat maar gezien het schreeuwend tekort aan vakmensen in de installatie techniek zou dat niet verstandig zijn ..
ik krijg momenteel al 1000 euro als ik iemand kan vinden die bij ons wil werken .

@ Hillie ctrl c voor het eveluatie gesprek.. fantastisch omschreven

was inderdaad mijn idee om met de herftvakantie iets extra bijzonders te doen.
mijn andere baas maakt erop zich niet een punt van wel vind ze een maandsalaris te weinig.

@ bootstrap nee niet dat ik weet opzich zijn ""handjes"" niet zo n probleem maar het aan elkaar knopen en in bedrijfstellen ,opleverklaar maken ed. van de installatie wel ,Ik ben daar vanaf het begin bij betrokken geweest (Het betreft een grote brand/sprinkler.ontruiming/ installatie)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het geen optie om de éénmalige bonus om te laten zetten naar een permanente salarisverhoging?

Op de lange termijn heb je daar veel meer aan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:X geld om later op vakantie te gaan? Mij hebben ze het een keer geflikt om een week voordat ik weg zou gaan te zeggen dat ik niet kon. Met in eerste instantie "je krijgt niks vergoed".
Goede onderhandelingspositie van het bedrijf natuurlijk. Ik kreeg uiteindelijk wel alles wat ik al uitgegeven had vergoed, maar als ze al beginnen met je geld te bieden om later op vakantie te gaan dan heb je een socialer bedrijf dan (ik denk) 99% van alle werknemers.

Signatures zijn voor boomers.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Maasluip schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:14:
Ik kreeg uiteindelijk wel alles wat ik al uitgegeven had vergoed, maar als ze al beginnen met je geld te bieden om later op vakantie te gaan dan heb je een socialer bedrijf dan (ik denk) 99% van alle werknemers.
Dat zou mij vreemd lijken. Als ik een vakantie gepland zou hebben en ze komen aan dat dat niet kan zonder vergoeding, dan hebben ze echt een veel groter probleem. Dan kunnen ze er namenlijk op rekenen dat ik daar 2 maanden later ( na mijn opzegtermijn ) helemaal niet meer werk.

Dat ze het op deze manier proberen te regelen vindt ik op zich redelijk netjes. Ik zou persoonlijk niet weten wat ik zou doen als ik een gezin zou hebben. In mijn situati zou ik het wel doen met inderdaad in mijn achterhoofd een goede onderhandelingspositie bij de volgende functionerings gesprekken. Maar met een gezin zit het denk toch allemaal net wat anders.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Misschien is het een optie om 2 maanden 4 dagen per week te gaan werken + die extra maand salaris.

Dan kan je toch een langweekendje weg met je dochter.

Optioneel zou je die 8 dagen dan nog uit je vakantie dagen kunnen halen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
superadmin schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:35:
moet ik hier meer belasting over betalen?
Ja. Je betaalt zeer waarschijnlijk 42% belasting over je bruto maandsalaris. Dat zal ik dan ook als argument gebruiken om twee maandsalarissen te vragen. Uiteraard eis je ook direct dat je de complete herfstvakantie vrij mag nemen plus twee weken rond de kerst. Aangezien je dan op vakantie moet gaan ter compensatie, en gezien het weer de bestemming dus ook verderweg en duurder wordt, kan je nog wel een extra compensatie vragen. Aan de andere kant: als je nog een tijd bij het bedrijf verwacht te blijven werken kan je ook proberen niet het onderste uit de kan te halen, maar tijdens je functioneringsgesprek een flinke salarisverhoging vragen.

Iets van twee bruto maandsalarissen, wel vakantie in de herfst en met kerst, en een flinke salarisverhoging in het nieuwe jaar lijken me wel reeel. Vergeet ook niet dat je baas geen keus heeft: de boetes zijn veel hoger dan jouw salaris. Zorg er wel voor dat je je voorstel als een net compromis verkoopt, je wilt niet overkomen als een inhalige geldwolf.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
of je gaat 1 week op vakantie is voor je dochter en vrouw ook wel zo leuk, dan kan de rest van de maand toch ook werken, een beetje van beide en vakantie en werken.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
joepP schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 10:54:
[...]
Ja. Je betaalt zeer waarschijnlijk 42% belasting over je bruto maandsalaris.
Je betaalt er niet meer belasting over als dan dat je meer salaris zou krijgen. Het komt echter wel boven op je salaris en je betaald dus belasting in de hoogste schaal waar je salaris in valt.

Ik zou denk ook proberen een compromis te sluiten. Bijvoorbeel 1 week vakantie in plaats van 3 en dan nog steeds dat maand salaris extra.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Probeer inderdaad een goede 'deal' met je thuisfront te maken. Met je werkgever is het vaak makkelijker op te lossen (zeker als men al begint met het aanbod van een extra maand salaris). Niet sis leuker voor je dochter om drie weken met paps en mams op vakantie te gaan, daar zal je dus een behoorlijk compromis zien te sluiten.

Denk inderdaad aan de belastingen, dus netto 1 maansalaris extra - is haast net zoveel als 2 brutto maandsalarisen extra. Als je gebruik maakt van sociale voorzieningen die gebaseerd zijn op je inkomen (vast niet gezien je inkomen) is dat ook een puntje om over na te denken. Verdien je dan niet te veel voor dit jaar om gekort te worden, etc. etc.

Daarnaast is lang doorwerken zonder een moment rust te nemen ook niet ideaal, dus neem in je onderhandelingen wel andere periodes mee waar op je dan zeker wel vakantie wilt hebben.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
De deal die ik zou maken zou inderdaad zijn wat 'diehard889' al zegt om niet 3 maar 1 week op vakantie te gaan en daar dan ook nog wat uit zien te slepen :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Als je inkomstenbelasting betaald maakt het geen ruk uit, is gewoon normale tarief.

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 15:18
Kun je de komende niet niet proberen extra over te werken en dan minder lang op vakantie te gaan? Ik zou proberen een hoger bruto-salaris voor te stellen ipv eenmalig een extra beloning :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat wij op college bij dit soort onderhandelingen altijd leren, is:
Je hebt een Ja en een Nee standpunt. De meeste mensen denken dat deze 2 uitersten het zijn, maar door onderhandelen, kun je er 4 (of meer met andere nuances) van maken:
  • Ja
  • Ja, mits / maar
  • Nee, mits / maar
  • Nee
Oftewel (het hangt natuurlijk van hoe je de vraag formuleert): Ik ga op vakantie met dochter & vrouw
  • Ja = familiebelang > werkbelang
  • Ja, maar ... ik probeer wat extra's te doen voor mijn baas (bv korter op vakantie)
  • Nee, maar ... ik werk kortere weken en beloof mijn dochter iets moois (wat is nu 100,- :))
  • Nee = werkbelang > familiebelang
Je ziet dat je bij Ja en Nee altijd in de "liftdeur-constructie" zit: je komt sowieso klem te zitten, oftewel bij je baas oftewel bij je familie. Bij dergelijke belangrijke beslissingen is het nooit verstandig een gepolariseerd antwoord te kiezen, omdat je tegenstrijdige belangen hebt. En tegenstrijdige belangen zijn tegenstrijdig omdat ze elkaar niet "verdragen" (technisch gezien, ik bedoel niet de mensen die de tegenstrijdige belangen vertegenwoordigen).Daarom zul je verder moeten kijken dan uitersten.

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 29-06-2007 12:39 ]

==
hoi

Verwijderd

Sow Lennart, kan je dat nog even in een visueel modelletje uitwerken? Paar grafiekjes, vectordiagrammetje? ;)

Volgens mij is het vrij simpel: relatie met werkgever is goed, als ik het zo lees, en die biedt eerst een maandsalaris om je over te halen; het klinkt mij dus niet echt in de oren alsof er druk gezet wordt, op een manier van "als je het niet doet zou je wel eens een probleem kunnen hebben". Dus, mbt je werkgever is het simpel: als je dat zou doen, doe je het voor het geld, en de versterking van de relatie (idd zoals eerder gezegd voor een evaluatie). Twee maandsalarissen moet er misschien ook nog uit te trekken zijn, maar denk dan niet dat je ook nog eens goed kan scoren bij je evaluatie- je hebt je beloning dan al genomen, en de werkgever zal het niet op prijs stellen als je daar op blijft hameren, want hij heeft je nooit gedwongen.

Dan is de andere kant van het verhaal dus je familie, en omdat het van de werkgever's zijde puur een financiele kwestie is, lijkt me de familie iets belangrijker. Dus wat zegt je vrouw: geld pakken (misschien dus iets meer dan geboden is) of op vakantie? Ik zou me daar door laten leiden, want zij is ook op de hoogte van hoe hard jullie het geld nodig hebben, en als dat voor haar niet opweegt tegen een vakantie, dan zou ik daar in meegaan. Die 2 maandsalarissen zijn zo weer op, vergeet dat niet!

En volgens mij bedoelt de TS Afkopen vakantie ipv Omkopen vakantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 12:53 ]

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:52:
Sow Lennart, kan je dat nog even in een visueel modelletje uitwerken? Paar grafiekjes, vectordiagrammetje? ;)
+--------------+--------------+--------------+
JA........Ja, mits......Nee, mits.....NEE

[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 29-06-2007 13:06 ]

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:05:
[...]
+--------------+--------------+--------------+
JA........Ja, mits......Nee, mits.....NEE
Zo iets heb ik een keer gedaan met een migratie van Antiek en Krakkemikkig naar Netware 5.1 (toen nog niet Antiek en Krakkemikkig ;) )
Ik heb toen afgesproken dat inderdaad de daagjes blijven, dus die kan ik nemen wanneer ik wil, ik kreeg voor de twee weken (geen drie bij mij) een vol maandsalaris erbij, en de weekenden in die twee weken waren heilig.
Dat werkte prima, ik had m'n vakantie wel gepland maar niet iets geboekt ofzo, en ben later lekker vier weken anéén weggeweest op een rustiger tijdstip.
Als je dat thuis afgepingeld kan krijgen is het prima: je baas heel blij met jou, jij blij met je extra poen en potentiele baanverbetering, je vrouw en kind blij want pappa sleept ineens een hele stuik geld mee en later ga je alsnog op vakantie.

• Eusebius
  • Niet online
O ja, Ga je voor optie "ja ik werk meer voor mijn baas" dan gaat de regel meer geld = meer sex in werking. Als je gaat kamperen, dan wil zij niet (want: tent > gehorig > schaamte ...) You do the math ...

[ Voor 34% gewijzigd door Eusebius op 29-06-2007 17:30 ]

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:30:
O ja, Ga je voor optie "ja ik werk meer voor mijn baas" dan gaat de regel meer geld = meer sex in werking. Als je gaat kamperen, dan wil zij niet (want: tent > gehorig > schaamte ...) You do the math ...
Mja, maar uhm, wil je die gast een hartaanval bezorgen of zo? Meer werken, meer seks, geen vakantie?

Hmm, okay, dit wordt zo erg snel van een W&I topic een HK topic.

• Eusebius
  • Niet online
Da's juist goed voor je hart ... was laatst zelfs zo'n dokter bij Oprah. Minimaal 200x per jaar is goed voor je gezondheid :) Kijk, dat zijn nu adviezen waarvoor je het doet

==
hoi

• superadmin
Vandaag gesprekje gehad krijg nu 2 maanden salaris extra waar ook nog eens het voordeel opzit dat er minder premies vanafgaan. de baas is ondanks mijn tegenbod dolgelukkig omdat hij nu niet tegen de opdrachtgever hoeft te vertellen dat we de streefdatum niet gaan halen.

En heeft mij diverse keren bedankt. en loopt vrolijk fluitend en opgelucht rond.

Het belangrijkste natuurlijk mijn gezin thuis. :)
een weekendje disneyland en een weekende engeland met de ferry zeer binnenkort.
En in de herfstvakantie vliegen we naar de zon een week.
En natuurlijk een paar leuke centjes.

Al met al win win situatie baas en wij

Verwijderd

Hah, kijk eens, goed geregeld!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 15:18
mooi zo :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Eusebius
  • Niet online
Ok, vergeet de beloofde pics niet he ;)

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:34:
Ok, vergeet de beloofde pics niet he ;)
Van de vakantie ja leuk, maar niet de door Lennart aanbevolen activiteiten in tentjes. Hoe gezond ze ook zijn ;)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Leuke regeling heb je eruit gesleept. ;) Ikzelf had in die situatie waarschijnlijk aangeboden om 2 van de 3 weken te werken, en was er een weekje tussenuit gegaan met het gezin.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Eusebius
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:46:
[...]

Van de vakantie ja leuk, maar niet de door Lennart aanbevolen activiteiten in tentjes. Hoe gezond ze ook zijn ;)
:( De vakantie natuurlijk ...

==
hoi

Pagina: 1