Problemen met OCZ StealthXStream.

Pagina: 1
Acties:

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 23:02
Heb vandaag de OCZ StealthXStream binnen gereken, heb de oude voeding er netjes uitgehaald en deze OCZ erin gedaan. Maar toen ik de computer aan wou zetten kwam ik erachter dat de voeding gewoon geen stroom geeft. Ik heb het knopje aan de achterkant uiteraad opgewisseld naar "-" en het stroom moet het gewoon doen want het beeldscherm gaat wel aan.

Mijn mobo heeft gewoon die grote stroom aansluiting en zo'n kleine ernaast volgens mij heeft die 4 pinnen. Heb uiteraad de voeding hier ook op gedaan.

Zit er misschien een beveileging ofzo op voordat ik de voeding aan het werk kan krijgen? Ik kan niks vinden in het boekje wie weet er wat te doen?

PC:
Mobo: ASrock Dual sata 2 939
Proc: 3700+
Mem: 2x kingstond ddr400
hdd: 2x maxtor ide

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je beeldscherm zit niet op de voeding aangesloten dus dat zegt niets.

Er zal minimaal toch iets, al is het een seconde, moeten draaien tenzij je stekkers niet goed of helemaal niet hebt aangesloten.

Gewoon de hele boel overnieuw doen en de handleiding van de voeding en het MB erbij en stap voor stap lezen.

Vanaf een scherm kan geen mens in je PC gluren dus dat mag je zelf doen. :)

ARME AOW’er

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 23:02
Ik weet zeker dat ik de stekkers correct heb aangesloten, maar wat jij zei de fans draaien ook niet als je er stroom opzet dit is wel het geval met een andere voeding. Ik had iets gelezen over een 233v in europa en dat je in amerika andere voltage hebt kan dit een probleem zijn? Ik kan er namelijk niks van terug vinden in het boekje.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het input-voltage (230 , 110) maakt tegenwoordig niet meer uit. Een beetje voeding ondersteund beide, dit staat overigens op de voeding zelf, op de sticker. Let wel op dat het, evt aanwezige, rode knopje voor de keuze tussen 230V/110V goed staat.

Je probleem... Mischien gewoon slechte combo van voeding/mobo?

De oude voeding werkt nog wel gewoon normaal?

Wat je zou kunnen doen: haal de (nieuwe) voeding eruit en alle stekkers los. Dan van de 20/24-pins mobo stekker van de voeding de groene draad met een zwarte verbinden mbv een ontzettend handig stukje gereedschap:
Afbeeldingslocatie: http://www.fightfast.com/images/paperclip.jpg
Waarna de voeding zou moeten inschakelen als je de stekker in het stopcontact doet. Schakelt ie niet in, of vliegt de aardlek er door, dan is je voeding kaduuk :/

[ Voor 109% gewijzigd door Raven op 29-06-2007 01:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde