Welke printer onder linux

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212586

Topicstarter
Ik ben vanplan morgen eens een printer te kopen. De laatste printer die ik had was voor mijn 8086, ik heb er dus niet bijster veel verstand van.

Aangezien ik graag wilde weten of printers goed of slechts worden ondersteund in Linux struinde ik het internet af. Daar las ik dat er printers bij zitten die alleen door WIndows worden ondersteund. Die wil ik dus niet, ook heb ik niet veel keus ik moet het doen met het aanbod van één winkel. Daarom de vraag, is er een manier op een "Windows-Only"-printer te herkennen. En is het aantal door linux ondersteunde printers groot (zodat ik de gok kan wagen). Ik dank jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Wat voor printer denk je te kopen? De meeste laserprinters en network-enabled printers worden ondersteund; een inkjet raad ik je af te kopen vanuit verbruik- en kosten standpunt maar ik denk dat veel HP's ondersteund worden. Canon Pixma zou ook moeten werken; anders kijk hier eens: http://openprinting.org/

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212586

Topicstarter
Dank jullie wel voor de links, ik wil gewoon een simpele printer in princiepe hoef ik er alleen platte tekst mee te printen. Ik denk dat ik er met de link wel uit kom, de meeste printers lijken wel ondersteund te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Neo

Een Samsung 1610 wordt in de meeste distro's volledig ondersteund (out of the box). Is een aanrader als deze nog te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

als het toch om platte tekst gaat en je wilt zeker zijn dat het het gewoon doet zou je eens kunnen kijken naar een matrix printer. zo'n eentje die je gewoon aan je serieele poort hangt en waar je helemaal geen drivers voor nodig hebt. die dingen zijn gewoon net als een terminal in dat je er een A heen schrijft en je een A op je papier krijgt. zegmaar een geautomatiseerde typemachine.

verder zijn volgensmij HP printers en Epson goede merken. vooral Epson heb ik goede ervaringen mee maar dat was dan wel een jaar of 6 terug. sindsdien heb ik geen A4'tje meer geprint geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

De meeste Brothers worden ook ondersteund. Tenminste degene die ik heb gehad. Heb nu een 2070N

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 11:06

sus

is druk :+

Ik heb inmiddels succesvol onder linux (redhat/fedora/(k)ubuntu) gebruikt:

HP Laserjet 6MP
HP Deskjet 5150
HP AIO Photosmart C5180 (gescheiden inktpatronen)

Alle printers heb ik via CUPS aan de gang gekregen met de hpijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
Mijn ervaring is dat zowel HP als Epson goed worden ondersteund in linux. Van Epson weet ik ook dat op hun website drivers te downloaden zijn voor linux.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 29-06-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 21:09
Brother en samsung zijn in het gebruik stukken goedkoper dan HP en worden goed ondersteund voor gebruik onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Anders gebruik maken van Turboprint, is helaas wel commercieel (30 euro meen ik), maar werkt uitstekend. Zelf meerdere Canon's er goed mee aan de praat gekregen, die het met de open source drivers niet lekker wilde doen.
Meeste moderne printers zijn daardoor wel ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

Ik heb een Epson C1100 kleurenlaser... werkt (mede dankzij Epsons drivers) prima onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De goedkope laserprinters van Kyocera (1030d b.v.) werken ook goed dankzij Postscript

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colbrac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met de Brother DCP115C printer/scanner/copier/cardreader onder Ubuntu Feisty. Brother heeft nl. z'n linux drivers ook goed op orde en niet-officiele inktpatronen heb je al voor 3-4 euro per kleur waar je toch wel een aardig tijdje mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85345

begintmeta schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:52:
De goedkope laserprinters van Kyocera (1030d b.v.) werken ook goed dankzij Postscript
Precies!!! Zorg gewoon dat je een printer neemt die postscript ondersteund, dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 19:07

woutur

Klauwtjes uit!

Heb zelf een Canon ip4000 i.c.m. eerder genoemde Turboprint. Werkt erg goed maar je moet dus wel het geld er voor over hebben. Daarnaast zit je met Canon en inofficiële cartridges wel een hoop te klooien aangezien ze gechipt zijn. Daarnaast zijn de officiële cartridges niet zo duur, zo rond de 12 euro voor kleuren en 15 voor zwart. Kwaliteit is echter wel goed. Ik geloof dat deze serie nu ip4200 heet ...

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1