Toon posts:

lak weggeveegd van nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft en heb direct even de stickers eraf gehaald. Nu bleef er nog een randje lijm zitten wat ik met stickerverwijderaar weggeveegd heb. Nu ben ik met dat spul ook over een zwart gelakte rand en een stukje van m'n toetsenbord gegaan en blijkt de lak helemaal van af te zijn nu.

Dat was even mooi balen en ziet er niet uit. Weet iemand misschien een manier om dit mooi bij te werken?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Oh Dear.

Tja, er is geen undo-knop voor dit soort gevallen. Het enige dat je kunt proberen is een lakstift kopen en handmatig het e.e.a. bijwerken. Even naar de verfboer met de laptop. Toetsen zou je misschien bij de fabrikant/importeur kunnen navragen.

ARME AOW’er

Verwijderd

je kan ze beter vervangen,want als je met een lak stift gaat knoeien denk ik dat het aleen maar slechter wordt

Verwijderd

Topicstarter
hmmm bummer, de toetsen dus vervangen. wat betreft de zwarte balk op de laptop zelf is daar een lakstift wel geschikt voor en waar zou ik die evt kunnen kopen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:56:
hmmm bummer, de toetsen dus vervangen. wat betreft de zwarte balk op de laptop zelf is daar een lakstift wel geschikt voor en waar zou ik die evt kunnen kopen?
Goede verfzaak waar je verf op kleur kunt laten maken. Anders een goede automaterialenshop. Die hebben meestal wel het e.e.a. op voorraad. Ik werk met zo'n stift van alles bij, gaat prima.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook proberen om m'n knoppen ermee bij te werken of kan ik daar beter niet aan gaan zitten?

Verwijderd

nieuw toetsenbord bestellen? het kost je waarschijnlijk wel een paar centen, maar dan heb je je laptop weer mooi

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:33
www.watbenjedan.com gaat in dit geval wel op denk ik :D

En inderdaad, dit kun je nooit weer zo mooi krijgen als dat het was. Wordt inderdaad onderdeel bijbestellen dan.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal morgen bij daglicht nog eens kijken wat de schade aan de toetsen precies is en dan zal ik dat overwegen, maar sowieso niet met een lakstift aan de toetsen beginnen?

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Dat hangt er vanaf hoeveel risico je wilt lopen denk ik. Als je zegt: ik ga toch waarschijnlijk een nieuw toetsenbordje bestellen, kan je het altijd met die lakstift proberen. Lukt dat, bespaar je geld. Lukt het niet, weet je in elk geval zeker dat dat niet de juiste oplossing was.

Wel zwaar zonde zeg, van een nieuwe laptop. Denk niet dat je zo'n actie nog snel uit zou halen ;)

Misschien kan je anders even terug naar de winkel gaan, of contact zoeken met de webshop waar je hem hebt gekocht, kijken wat zij aanraden?
Sowieso bijwerken met lakstift ook bij goed daglicht doen.

If you can't write, there is nothing left.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12 23:42
Tja ik zou er eerlijk gezegt niks aan doen. met lakstiften aan de gang gaan wordt het echt niet veel beter op. Het is zonde, maar nu is je laptop in ieder geval herkenbaar bij diefstal ;)

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het mooiste zou waarschijnlijk zijn om gewoon dat hele ding te bewerken met dat oplosmiddel en dan gelijk goede lak te gebruiken :P

Die troep die ze er standaard op smeren veeg je er met je polsen normaal toch wel vanaf, da's gewoon goedkope rommel.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Pleur die stickerverwijderen aub weg, voor je eigen bestwil.

Toen mijn huis net opgeleverd was, even sticker van de badkamerspiegel gehaald en flesje stickerverwijderaar op spoelbak van toilet gezet... Ik had een klein beetje gemorst en het flesje was 3 mm in de kunststof spoelbak gesmolten... :X

Gebruik voortaan wasbenzine (geen thinner of terpentine) of koop een WD40 Stick.

Edit:

Met de WD40 Stick kan je dingen smeren maar ook stickers verwijderen, kost maar iets van 50 cent bij Action.

[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 29-06-2007 15:49 ]

Verwijderd

Sowieso gaan stickers er maar zelden mooi af, ik erger me eraan, maar laat ze meestal zitten.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle hulp, bij nader inzien valt het wel mee en ga ik er niet met een lakstift aan zitten. Misschien is het nog een idee om er wat blanke lak op te smeren?

• F4T4L_3RR0R
Ik zal niet met verf of lak gaan kloten.

Koop ergens een vinyl stickervel, neem de maten van de rand van het toetsenbord op en snij een mooie rand uit met behulp van een aluminium lineaal en een scherp breekmesje.

Desnoods in een leuk kleurtje, waarmee je je laptop een unieke optische accent/tweak geeft.

Wil je niet met kleurtjes gaan kloten, dan kan je ook boeklon (zo heet dat geloof ik) kopen, dat is transparante stickervel.

[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-07-2007 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat is ook een aardig idee, maar wat is het nut van een transparant vel? Dan zie je toch nog steeds daardoorheen de beschadiging en ben je toch nog niks verder..........

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:29:
dat is ook een aardig idee, maar wat is het nut van een transparant vel? Dan zie je toch nog steeds daardoorheen de beschadiging en ben je toch nog niks verder..........
Met blanke lak ook. ;)

Verwijderd

Ik heb net een MSI CX600 aangeschaft. Prima laptopje. XP 64 draait er lekker snel op.

Ik probeer nu de ronde HD Ready sticker eraf te halen, maar dat is echt een ramp.

Sticker zit met superlijm vast ofzo... Weet iemand een oplossing? 8)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ietwat verwarmen?

ARME AOW’er

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:28

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wat een mega-kick trouwens, maar zo als al gezegd kan je het best even de fohn er op zetten voor dat je de sticker er af probeert te prutsen.

[ Voor 40% gewijzigd door Thandor op 01-12-2009 21:05 ]

Signature

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon met je nagels. Lijmresten verwijderen met alcohol.

Verwijderd

Okee ik probeer nu even föhn + nagels :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:02:
Okee ik probeer nu even föhn + nagels :P
Het is gelukt. Bedankt mensen. _/-\o_

• sjaool
  • Laatst online: 12:16

sjaool

Every life should have 9 cats

Pindakaas?