Toon posts:

AMD live-technologie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen.
De Dell inspiron 531 lijkt me goed, alleen hierbij moet ik een processor kiezen.
Ik kies een AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Maar daaronder staat precies dezelfde alleen dan met live techonologie:
AMD® Live-technologie - Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+

Ik weet niet wat het verschil is en ik kan op internet ook niks over live-technologie vinden
De prijs is precies hetzelfde dus wat is het verschil, als er al verschil is?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Toch raar dat je niks kan vinden, als er echt genoeg te vinden is. Misschien wat meer zoek (beter) opdrachten uitproberen. :?

nieuws: AMD onthult details Live!-platform

Van de frontpage via google. ;) 10 sec. gevonden (zoek term: AMD live) zo moeilijk is het toch niet.

Edit/

Hoop dat je die linkjes wel kan vinden in de tekst van tweakers naar de amd site. :+

En elke X2 4200 en hoger is een live! cpu, als ik het goed heb. En er zit geen verschil tussen die twee zijn alle twee geschikt voor live platform.

[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 28-06-2007 23:56 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Geen fysiek verschil dus, maar een richtlijn waar de machine aan moet voldoen om volwaardig als HTPC door het leven te kunnen :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Juist, een hele waslijst van hardware en software. Maar hoeft niet per sé een HTPC te zijn kan ook een "LIVE! Desktop" systeem zijn of "LIVE! Notebook PC" of zelfs "LIVE! Media Server"

Specs voor LIVE! Desktop

According to AMD, the minimum requirements of the AMD LIVE! desktop platform are as follows:
  • Dual-core AMD processors, Athlon 64 X2 4200+ or above, Athlon 64 FX except FX-70 series, and upcoming AMD K10 line processors
  • Power supply with cooling fan and heatsink
  • 1 GiB DDR2 RAM
  • SATA Harddisks with recommended NCQ technology support
  • o For Athlon 64 FX based systems, RAID array of 2 or more SATA Harddisks is required
  • DVD+/-RW optical disc drive
  • Graphic card supporting Aero graphics (DirectX 9.0)
  • o For Athlon 64 FX based systems, dual graphics card configuration is required (SLI or CrossFire)
  • Display output: VGA, DVI, HDMI with optional HDCP
  • Up to 7.1 Surround Sound output with optional S/PDIF output
  • Microsoft Windows XP Media Center Edition or Windows Vista Premium or Ultimate
  • (Recommended) Wireless keyboard and pointer device (mouse)
  • Recommended) TV tuner
  • (Optional) Remote Control
  • (Optional) Gigabit Ethernet
  • (Optional) Wireless network connectivity: 802.11g or a combination of 802.11a/g
AMD announced the AMD LIVE! will feature support for Blu-ray discs and HD-DVDs in third quarter of 2007.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 29-06-2007 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke.
allemaal bedankt.
ik dacht dat live-technologie wat anders was dan alleen live.
maar wat zouden jullie mij aanraden als er geen prijsverschil tussen zit?
met of zonder live?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:42:
oke.
allemaal bedankt.
met of zonder live?
Als je de specificaties vergelijkt en ze zijn gelijk dan zou ik voor diegene met "live" gaan al was het maar omdat er meer in het naampje staat :P Maar eigenlijk maakt het niet uit dan.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:42:
oke.
allemaal bedankt.
met of zonder live?
Kan je niks aanraden want ze zijn alle twee LIVE! cpu's(niks meer dan een sticker op de doos). Alles boven een X2 4200+ is LIVE! goed gekeurd en mag in een LIVE! systeem gebruikt worden.

Wat een hoop "LIVE" in mijn post. :P

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 29-06-2007 17:25 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik heb het idee van Live! nooit echt begrepen (nog steeds niet)..
Het is gewoon het idee van een Media Center imo

Hoe dan ook zijn deze in ieder geval niet ondergeschikt in modellen met of zonder Live uitvoering.
En voor zover ik weet zit er in die "AMD® Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5000+" ook een Live functie.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja ik snap die functie ook niet kan het enable in de bios maar wat er dan gebeuren mag joost weten maar ik niet. :P

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even een kick hierop. Is dat live dat je pc binnen 1 sec kan gebruiken zoals ik nu in Vista Home Premium werk? Ik heb Quick Resume geprobeerd met MCE van Intel tech. Maar dat werkt gewoon niet. Van AMD wel. Voor de goede orde ik heb:
AMD Athlon 4000 939 socket
Jetway 939GTSLI
2 gb ddr
80 gb hd
x1300 128 mb vga kaart

Het werkt wel top in Vista en stabiel ook nog. Ik ben AMD Live nog niet in de bios tegengekomen maar tot nu toe bevalt het me wel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
De optie in de BIOS doet geen drol. Ik geloof dat het gewoon en of andere marketing stunt is zonder verdere resultaten..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

Thandor

SilverStreak

AMD Live! is geen processor noch technologie. Het is een platform, net zoals Intel Centrino een platform is. Eer een systeem een badge 'AMD Live!' mag dragen moet het voldoen aan een aantal eisen (zoals te zien in het lijstje van mad_max234). Zodra de consument een multimedia PC wil kopen kan deze zoeken naar een PC gebaseerd op het AMD Live! platform. Men weet dan zeker dat het systeem aan een aantal eisen voldoet en dat het systeem in staat is om multimediatoepassingen te draaien.

Quote van www.amdlive.com:
Look for the AMD LIVE! logo to know that your new entertainment system is designed to stream, record, transfer, share, and organize your photos, videos, music and media to the digital devices you already have — set-top boxes, game consoles, MP3 players and mobile phones — with incredible speed, magnificent sound and rich graphics performance.

AMD LIVE! PCs are powered by AMD64 dual-core processors. Dual-core technology is like having two processors — each one taking care of different applications at the same time. So Mom and Dad can access and watch a movie in the living room while the kids listen to music in their room — on the same PC.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dit zou het makkelijker moeten maken voor de koper, maar AMD doet niet zoveel aan reclame voor de gewone man. Daarom weet niemand op een paar man na wat het nu eigenlijk is. AMD zou meer geld in marketing moeten stoppen, zodat jan alle man het ook weet wat AMD allemaal doet.

Gewoon een tijdje tussen de maandverband en de waspoeder op TV, dat zou amd goed doen denk ik.

Iedereen ken nog steeds die reclame intel van eind jaren '90 (of was het toen al 2000), en denk dat ze vandaag te dag daar nog steeds voordeel uit halen. (met hun domme en irri riedeltje)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
AMD is altijd al voor geweest met de techniek. Al zou je van niet zeggen maar AMD heeft toch heel veel voordelen tov Intel. Als eerste toch met een mobile techniek. Moederborden die geavenceerde zijn. Standaard 2 IDE poorten op het mb. Alleen een nadeel is de geheugencontroller in de cpu. Je hebt heel vaak standaard DVI op het mb. Dus Live werkt zelfs zonder drivers in Vista en ik heb het bij een Intel mb met Vista HP nog geen quick resume aan de praat zien gekregen (Intel DG965OT en Intel E6420) en bij mijn 939SLIGT met een Athlon 4000 zonder drivers en het werkt.

Ik heb nu een AMD X2 4800, 2 GB HyperX Kingston PC7300, 8600GT, Asus M2N-e, 3 x 300 gb, 380w voeding maar die krijg ik niet met Ultimate in de snelstartstand zoals met bovenstaande pc. Deze voldoet 10x beter aan de eisen maar is voor geen meter in een snelle slaapstand te zetten. Mijn volgende stap is denk ik de voeding vervangen door een Coolermaster Igreen 430w.

[ Voor 24% gewijzigd door itsalex op 12-08-2007 13:41 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1