Toon posts:

"System failed memory test"

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanmiddag mijn PC wou opstarten hoorde ik enkel "System failed memory test" door de speakers komen. Ik heb 4x 512mb Kingston PC3200 in een Asus A8N-SLI Deluxe steken. De slots zijn afwisselend zwart, blauw en wanneer ik het geheugen uit de laatste slot uithaal heb ik dit probleem niet meer. Nu dacht ik dat het aan het geheugen zelf lag maar als ik er een andere stick insteek, werkt deze dan wéér niet. Het lijkt of het 4de geheugenslot defect is. Ik heb al eens een bios reset geprobeerd (google) maar dit hielp me ook niet verder :? Bios flashen zou dit helpen?

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je machine het altijd gedaan heeft, en plots niet meer opstart met die melding, dan gaat een BIOS update natuurlijk ook niet uitmaken. Bovendien is een vermoedelijke hardware failure van het geheugen wel het slechtste moment om een BIOS te gaan flashen.

Gewoon wat systematiek toepassen in je speurtocht. Wat gebeurt er als je alleen slot 4 gebruikt? Heb je die DIMM van slot 4 al eens in een ander moederbord geprobeerd? etc.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) kijk eens wat in het PMG Beleid staat over benodigde informatie bij geheugenvragen
2) kijk naar je topicstart

Dan zou duidelijk moeten zijn waarom we hier niets mee kunnen en dit topic dus dicht gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.