Toon posts:

GA-945GZM-S2 icm Intel Core2Duo E6320 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een GA-945GZM-S2 met daarop een Intel Core2Duo processor E6320 1.86Ghz 2MB geprikt, deze zou dus op 1.86 Ghz moeten lopen, wat dus niet het geval is, hij loopt op 1.40 ghz. Op de gigabyte site staat het volgende: "GA-945GZM-S2 (Rev 3.0) can support up to FSB1066MHz by overclocking." Heb dit dus gedaan( geflashed naar versie FG, wat de nieuwste is) maar de overclock optie in de bios is na het flashen blauw geworden ( kan hem dus niet selecteren en enablen ) Iemand een oplossing voor dit probleem?

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 11:37
Ik heb hier exact hetzelfde probleem.
Ik heb met Gigabyte gemaild en zij zegger dat het moet kunnen en hebben zelf een screenshot meeestuurd als "bewijs", maar vooralsnog krijg ik die cpu niet op 1.86Ghz.
De Multiplier staat simpelweg te laag (7X) en de Fsb staat op 200Mhz, die ik wel kan veranderen, maar die zichzelf steeds terug zet.
Iemand nog een hint, want anders knal ik er wel een ander mobo in.

• siggie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Board ondersteund geen 1066Mhz fsb. Oplossing die Gigabyte aandracht is om een lagere 800Mhz te draaien, wat dus resulteert in een lagere kloksnelheid. Enige optie is om handmatig de boel over te klokken. Volgens mij kun je met CTRL-F1 nog wat verborgen opties tevoorschijn toveren in het bios.
Wil je dat je cpu met normale snelheden op 1.86Ghz draaien zul je toch een ander bord aan moeten schaffen. Een met een P965 of nieuwe P35 chipset is aan te raden.

Verwijderd

is het bord wel een revision 3.0?

Verwijderd

Ik had ook exact hetzelfde 'probleem' met een Gigabyte GA-P35-DS3R. Het bleek te komen doordat onder de header 'MB Intellligent Tweaker(M.I.T.)' de CPU Host Clock Control op Enabled stond....
Ik heb hem op Disabled gezet en hij draait nu weer gewoon 1866 MHz....
Ik ben wel van plan om binnenkort stevig te gaan overclocken, iemand goede settings gevonden?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Uhm, Gigabyte had hier zon trucje voor op MIT in te schakelen. Geloof dat het [CTRL]+[F1] was in de root van het bios menu (correct me if im wrong).
Pagina: 1