Toon posts:

iTunes probleem op 2 accounts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Dinsdag heb ik op men macbook een 2de account gemaakt. Dit met als bedoeling dat min ouders in de itunes op dit account hun cd's zouden kunnen importeren opdat ze hun muziek op een ipod zouden kunnen meenemen op reis. Zo zou hun muziek niet in die van mij verzeild geraken.

Het importeren ging redelijk goed (enkel kon ik het geluid niet luider of harder zetten op dit account, als ik d knoppen voor t geluid induwde gaf hij wel zo'n schermpje, maar de blokjes bleven allemaal vol, en er kwam een verbodscirkel onder).

Nu wilde ik zonet nog enkele cd's toevoegen aan dit account. Ik kreeg echter een foutmelding dat de itunes map niet gevonden kon worden. (enkel itunes op dit account werkt niet, op mijn eigen acc. wel).

Is er een manier hoe ik toch aan deze muziek kan geraken, waar ik die kan vinden? Ik heb al wat op de harde schijf gezocht maar vind het nergens. Soms stuit ik ook op mappen waar ik geen bevoegdheid voor heb.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem ? - hoe kan ik die muziek recoveren ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Je muziek bevindt zich onder /Users/<uw username>/Music

Natuurlijk hebben andere accounts geen toegang tot jou persoonlijke data. 2 oplossingen: je wilt je muziek sharen (en niet dupliceren): dan moet je 'everyone' toegang geven (tenminste read) tot de hele Music directory. Om dat te doen log je in je account met muziek, ga naar die map, klik Apple+i of ga naar de properties van de map in het Apple menu en daar kun je permissies instellen. Je kunt dit ook op command line done: chmod a+rw -R /Users/<username>/Music

Een 2de optie zou zijn je muziek te copieren naar een map buiten je eigen account en daar je muziek te zetten. Eenvoudiger, maar dan dupliceer je je muziek.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

en wat voor account heb je aangemaakt? beperkte rechten kunnen wel eens wat problemen veroorzaken...
alhoewel ik me niet kan herinneren dat het verzetten van het volume een probleem werd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar