DVD/CD brander probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 07:05

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds vandaag ben ik er achter dat ik een vreemd probleem heb met het branden van (audio)cd's.
De laatste dagen heb ik de nodige mp3'tjes gedownload via Dance-Tunes.com omdat ik morgen een feestje heb waar ik moet draaien.
Vandaag wilde ik ze allemaal op cd branden als audio cd. Dat lijkt allemaal goed te gaan totdat je de cd's gaat beluisteren. Dan blijken de cd's op bepaalde plekken te haperen/overslaan. Eerst dacht ik dat het gewoon fout gebrand was, dus nog een kopie gemaakt. Maar ook deze kopie heeft precies hetzelfde probleem.
Eerst dacht ik dat het aan de brander zelf lag, totdat ik de nummers ging vergelijken. Wat blijkt, elke cd hapert op precies dezelfde plekken als de andere. Ik heb geen idee hoe het komt.
Ook heb ik geen overburn gebruikt oid. En volgens de site van Dance-Tunes moet ik de mp3'tjes gewoon op cd kunnen branden (geen beveiliging).

- Aan de mp3'tjes ligt het naar mijn idee niet want als ik die beluister zitten er geen haperingen in, ook als ik ze open in Adobe Audition is er niks vreemds te zien. Ook als ik ze omzet naar *.wav is er niks beijzonders te horen en te zien.
- Ik heb op verschillende snelheden geprobeerd te branden, maar met elke keer zelfde resultaat.
- Ook heb ik de comp opnieuw opgestart en de overbodige programma's uitgezet ivm eventueel te weinig geheugen.
- De brander is een Optiarc (Sony/NEC) DVD RW AD-5170A
- P4, 3.06Ghz, 1024Mb, Windows XP, Nero 7 ultra edition

Iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik er aan kan doen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:52
Geen oplossing voor het probleem, maar als je een andere computer hebt staan thuis, kun je wel even proberen of je daar een CD'tje mee kunt branden en beluisteren. Als deze CD ook hapert weet je eigenlijk zeker dat het aan de muziek ligt, anders aan de brander van de computer.

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Heb je het alleen met die MP3tjes?
Ik denk dat het bij het omzetten van wav naar cda ergens fout gaat.
Kan je een ander brandprogje proberen?

But I thought YOU did the backups...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

En waar speel je in af ? Misschien zelfs wel je cd-speler die problemen heeft met de weergave.

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Een vriend van mij zit precies met hetzelfde probleem en hij heeft een Plextor Brander.
Hebben het al eens met een andere brander geprobeerd, maar precies hetzelfde probleem.

Ik heb een sterk vermoeden dat het aan Nero ligt, probeer het eens met een ander programma om je cd's te branden.
Ik ga zaterdag naar die vriend van mij toe en zal het eens met een ander programmaatje proberen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
under-world schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:26:
En waar speel je in af ? Misschien zelfs wel je cd-speler die problemen heeft met de weergave.
Cd speler is het niet. Heb hier 1x Pioneer CDJ-100 en 1X Pioneer CDJ-200. Zo kon ik ze dus ook makkelijk vergelijken.
Geen oplossing voor het probleem, maar als je een andere computer hebt staan thuis, kun je wel even proberen of je daar een CD'tje mee kunt branden en beluisteren. Als deze CD ook hapert weet je eigenlijk zeker dat het aan de muziek ligt, anders aan de brander van de computer.
Helaas heb ik geen andere comp hier. Morgen pas laptop van mn ouders tot mijn beschikking.
Heb je het alleen met die MP3tjes?
Ik denk dat het bij het omzetten van wav naar cda ergens fout gaat.
Kan je een ander brandprogje proberen?
Dit ga ik direct proberen.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:19:
Ook als ik ze omzet naar *.wav is er niks beijzonders te horen en te zien.
Brandt die wav files dan eens op CD.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Probleem lijkt inderdaad in Nero te zitten. Heb CDBurnerXP Pro gedownload en daarmee is het probleem verholpen.

Dan blijft nog de vraag over hoe dit probleem op te lossen, aangezien ik Nero toch wel een fijn programma vind om te gebruiken.

Verwijderd

je zou dan misschien naar een iso branden in Nero, en dan die iso met CDBurnerXP Pro branden, kost wel meer tijd, maar dan kun je wel gewoon Nero blijven gebruiken om je cd's/dvd's in te richten, en misschien is het probleem dan ook weg, dat Nero om een of andere reden niet goed (meer) met je branden overweg kunt.

• Speedie76
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb net bij m'n vriend Roxio Easy Media Creator 9 geinstalleerd en het werkt perfect!!!
Geen haperende cd's meer .
Pagina: 1