Nieuw Systeem - Maximaal € 2070,-

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Wil een nieuw systeem gaan halen en heb even snel een paar dingen neergezet.
Aan jullie de vraag ' wat ' beter of goedkoper kan .. die winkel die ik voor dit systeem op het oog heb is: http://www.pcmegastore.nl , maar dat kan misch veranderen.. ( afhankelijk wat ik nodig heb)
prijzen zijn afgerond naar boven!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat wil ik ermee?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Geluid is belangrijk voor mij.
2. Het is fijn als hij vrij stil is .. die ik nu heb maakt meer lawaai dan de moskee in de buurt :D
3. Ik wil er goed mee kunnen gamen .. het hoeft niet extreem te zijn, maar wil nieuwe spellen etc wel redelijk kunnen bijhouden.
4. Video bekijken wil ik er ook op doen , dus een aantrekkelijk beeldscherm is een must.

Wat ik nu heb: (mischien zijn sommige dingen fout / mis ik wat .. hoor het wel... muis heb ik al! :D)

Processor : Intel Core 2 Duo Conroe E6600 2,40GHz 4Mb - € 200,00
Moederbord : Asus P5N32-E SLI - € 185,00
Videokaart : Asus 640Mb 8800GTS PCI-E - € 365,00
Geheugen : Corsair 1024MB DDR2 PC6400 - € 180,00
Behuizing: Aplus Twin Engine Black - € 110,00
Voeding: OCZ GameXStream 600Watt - € 92,00
Soundkaart : Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer Fatality Professional : - € 124,00
Speakers : Logitech Z-5500: - € 283,00
Harddisk : 2x Seagate 320GB Sata II 16MB ST3320620AS - € 68,00 x 2 = € 156,00
Beeldscherm : Samsung 22" 226BW - € 325,00
Dvd Brander : NEC AD-7170S Sata Zwart - € 32,00
Keyboard: Trust KB-2200 Multimedia Keyboard - € 18,00

Totaal: € 2070

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Persoonlijk zou ik voor dat geldt in ieder geval de behuizing vervangen door die van een A-merk. Antec, Coolermaster of AOpen bijvoorbeeld. Daarnaast zou ik voor die 18 euro ook een toetsenbord van Logitech nemen, tikt waarschijnlijk toch een stuk beter dan Trust. ;)
Verder is er weinig op aan te merken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10
prima systeem maar wil je sli ook gaan gebruiken of is dat niet nodig?

@ meangry helemaal mee eens :P

[ Voor 19% gewijzigd door bartju op 28-06-2007 17:26 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 19:47

M2M

medicijnman

ziet er uitstekend uit :)

als je heel even wacht met het aanschaffen van die processor, kun je een beter krijgen voor dezelfde prijs (juli prijsverlagingen!)

videokaart blijft debakel, en een thrust toetsenbord? hmmm ... slechte verhalen + ervaringen met thrust spul, maar dat kan meevallen

dat geluid belangrijk is blijkt wel uit de speakerset en de geluidskaart. Eventueel ff in het geluidsgedeelte van GOT rondneuzen over eventuele alternatieven.

Daarnaast neem ik aan dat je je geheugen maal 2 koopt, 1 gb is toch echt krapjes.

succes

-_-

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:10
thrust is nu eenmaal een slecht merk :P
nu je het zegt.. dat geheugen voor €180,- :?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
Ik denk dat je, wanneer je je een beetje inleest, een veel beter systeem voor dit geld kunt samenstellen. Zie ook: [Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem

Je moet sowieso 2 GB geheugen nemen, vooral met de lage prijzen. Dit geheugen is absurd duur, zeker voor jouw doeleinden. Het moederbord vind ik ook veel te duur, een Asus P5K zou moeten voldoen.

Persoonlijk zou ik ook niet die kast nemen, ik zou een strakke Antec kast nemen. Zijn over het algemeen ook een stuk beter qua koeling en geluidsproductie.

Verwijderd

Neem een Gigabyte P35-DS3R die is veel goed koper en eigenlijk nog beter ook nog. SLI is over gewardeerd te duur en niet energy zuinig. Tegen de tijd dat je een 2e er in wil zetten, dan kan je beter een van de nieuwe serie kopen die is vaak sneller en zuiniger.
De P35 chipset verbruikt ongeveer evenveel als de P965 chipset, welke 60watt minder verbruikt dan de 680i chipset....... in idle......waar je pc de grootste deel van de tijd in staat.
Edit: Ook maakt Gigabyte gebruik van betere componenten dan Asus.
http://www.hardware.info/...ble_2_wat_is_het_precies/

Verder kan je kijken naar een HD2900XT. Die is vaak net iets beter dan de GTS 640.
http://www.hardware.info/...I_Radeon_HD_2900_XT_test/

Weg met die geluidskaart, das alleen maar zonde geld. De onboards van tegenwoordig zijn erg goed. Je wint er geen prestaties mee door een geluidskaart te nemen. Als je het dan ECHT moet dan kan je beter de Extreme Music nemen. Die is een stuk goedkoper en doet het zelfde wat de kaart met :r Fal1ty :r (daar betaal je extra voor hoor, zon naampje) er op ook doet.

Edit: @hier boven
Een P5K zal niet volstaan indien de 2 hardisken in raid worden gezet. Want dan moet je gebruik maken van de zwaar inferieure JMicron chipset. De DS3R daar integen heeft wel de ICH9R southbridge en beschikt dus over Intel matrix raid.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 17:35 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Deze voldoet niet aan onze policy, want is eigenlijk alleen een veredeld boodschappenlijstje

Geen vragen, geen onderbouwing -> dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.