Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Ik zou een variabele (of constante, zie voorbeeld) defineren met daarin het pad naar de "root" van je applicatie. Bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
| $basedir = getcwd(); include( $basedir . '/pad/naar/bestand.inc.php' ); // of met define( 'BASEDIR', getcwd() ); |
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
PHP over de schutting 3 -> Programming
Intentionally left blank
GetCwd() zou ik daar persoonlijk dan juist weer niet voor gebruiken omdat die afhankelijk is (kan zijn) van de plek waarvan je script wordt aangeroepen. Meest fail-safe is in imhoJayVee schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:10:
Ik zou een variabele (of constante, zie voorbeeld) defineren met daarin het pad naar de "root" van je applicatie. Bijvoorbeeld:
PHP:
1 2 3 4 $basedir = getcwd(); include( $basedir . '/pad/naar/bestand.inc.php' ); // of met define( 'BASEDIR', getcwd() );
PHP:
in een init bestandje dat een vast locatie heeft tenopzichte van de rest van je code.
1
| dirname(__FILE__) |
Regeren is vooruitschuiven
Misschien dat de topicstarter gewoon bedoeld dat hij een directorie hoger wilt? Dit kun je bereiken door .. voor de directorie te zetten, bijvoorbeeld
dit betekent dat je eerst 1 directorie hoger gaat en dan weer 1 dieper
PHP:
1
2
3
| <?php include('../images/blaat.php'); ?> |
dit betekent dat je eerst 1 directorie hoger gaat en dan weer 1 dieper
Ik heb het opgelost met base href, werkte eerst niet, maar staat nu op de juiste plaats en nu werkt het wel
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Je bedoelde dus gewoon dat je HTML-document de plaatjes niet meer kon vinden? Ik vond het al redelijk vreemd aangezien include() normaal ook al werkt relatief vanaf de plek waar het wordt aangeroepen.
Pagina: 1