msn probleem

Pagina: 1
Acties:

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ok ik heb hier thuis een netwerkje met w2k als servert en aangesloten op internet.

Nu heb ik wat probleempjes met Bart, die i.v.m veiligheidsproblemen bepaalde poorten heeft gesloten.
Ik kan dus niet een directe link openen naar een andere Bart user.

Dit is opgelost met route add 'ip' 'gateway'

maar nu kan ik alleen vanaf de server bestanden overzenden via MSN maar NIET via een computer in mijn netwerk via mijn server naar dezelfde persoon.

Hoe los ik dit op?

McFraGG de gekste !!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
portmapping gebruiken naar je client

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
waar doe ik dat in win 2000?
en hoe moet ik weten welke poorten msn gebruikt??

McFraGG de gekste !!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sorry, weet alleen hoe het met winroute pro moet.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

http://help.msn.com/NL_NL/HelpWindow_msg.asp?Topic=InfoTech.asp&INI=msgv36.ini&SearchTerm=nogol&S_Text=MSN+Messenger+Service&H_APP=MSN%20Messenger%20Service&BrandID=MSMSGS&Filter=messenger (oeps, zo kom je er niet.. asp)

lange link... miekrosoft he :?

dus dan maar zo:

Handleiding voor netwerkbeheerders
De netwerkbeheerder moet het netwerk op de juiste wijze configureren om ervoor te zorgen dat MSN Messenger Service probleemloos werkt voor gebruikers binnen een firewall.

Opmerking: deze handleiding is niet bedoeld voor eindgebruikers.

Ongeacht het type firewall dat je gebruikt, moeten alle computers binnen de firewall uitgaande TCP-sockets kunnen openen, zodat de gebruikers van jouw netwerk expresberichten en bestanden kunnen verzenden. Bovendien moet je UDP-pakketten mogelijk maken voor gesprekken door de firewall. De computers op het interne LAN-netwerk moeten toegang hebben tot de DNS-servers om de namen van externe hosts, zoals microsoft.hotmail.com, te kunnen vinden.

Als netwerkbeheerder moet je het volgende doen om het mogelijk te maken dat MSN Messenger Service gesprekken door de firewall kan verzenden:

Bij expresberichten Zorg ervoor dat uitgaande TCP-verbindingen naar poort 1863 ingeschakeld zijn.
Bij gesprekken Zorg ervoor dat uitgaande TCP-verbindingen van poort 6901 ingeschakeld zijn.
Ook moet je ervoor zorgen dat UDP-pakketten mogelijk zijn wanneer de bron- of doelpoort 6901 is.
Bij bestandsoverdracht Zorg ervoor dat je zowel binnenkomende als uitgaande TCP-verbindingen naar het volgende bereik van poorten inschakelt: 6891 tot en met 6900. Hierdoor zijn maximaal tien gelijktijdige bestandsoverdrachten per zender mogelijk. Als je alleen poort 6891 opent, kunnen gebruikers slechts één bestandsoverdracht tegelijkertijd uitvoeren.

De TCP-poorten moeten zo worden geconfigureerd dat de sockets op een poort gedurende langere tijd open zijn.

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Ik dank je voor deze info.. dit had ik net nodig:)
't probleem nu is hoe ik poorten moet openen hiervoor.

Als ik poorten aanmaak bij services kan ik mijzelf niet meer aanmelden vanaf msn.
En als ik poorten aanmaak bij toepassingen werkt het nog niet..

Iemand een idee hoe ik dit nu weer moet doen??
b.t.w ik heb de search al gebruikt en ik heb internet al afgezocht..

McFraGG de gekste !!

• McFreak

McFreak

McFraGG de gekste !!

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 23:17 schreef mossel het volgende:
sorry, weet alleen hoe het met winroute pro moet.
vertel is...:)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Msn is niks aan. Icq is veel beter ;)
Pagina: 1