[SBS2003] Na installatie service packs problemen secure nat*

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kai_the_one
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:50
Beste mensen,

Ik maak gebruik van windows 2003 SBS inc exchange en ISA 2004...
Isa is al een lange tijd geinstalleerd... Maar sinds de update SP2 voor windows 2003 werkt isa niet goed meer.

Eerst had ik de Update er weer van af gehaald... maar toen kreeg ik Isa niet meer gestard... een MMC fout... "de versie is nieuwer dan de windows"

Goed nu alle updates geinstalleerd dus SP2 voor Win 2003 en sp3 voor ISA.
Nu draaid alles wel.. maar ik kan niet internetten... wel MSNen,
Zodra ik wil internetten krijg ik een DNS fout, Zodra ik bij Proxy de server IP ingeef en poort 8080 doet internet het wel? Wat kan hiervan het probleem zijn?.. Alles nagekeken ik zie niks fouts staan? heb ook verder neits veranderd?

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Hoe is je ISA server geinstalleerd ? als edge firewall ( dus met 2 of meer netwerkkaarten ) of als server in het netwerk zelf ( dus met 1 netwerkkaart ) ?

• kai_the_one
Als edge.. sorry

• kai_the_one
Het is nu ook zo dat ik heel exchange niet meer inkom... Ik kan me er niet op aanmelden,
hij geeft een fout bij poort 1026 als ik ga loggen. deze heb ik apart open gezet?
Outlook wilt niet verbinden met exchange?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
http://blogs.isaserver.or...firewall-without-warning/

en voortaan eerst afwachten en kijken hoe het anderen vergaan is ok? :) En je topictitel mag iets duidelijk :)

[ Voor 31% gewijzigd door paella op 29-06-2007 11:39 ]

No production networks were harmed during this posting

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel iets aangepast, zodat het OS en een beschrijving van je probleem er staat. 'Isa Server' zegt daar niet zo veel over, let daar even op in het vervolg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kai_the_one
Bedankt (sanfranjake ) ik zal er op letten.

@paella: Dit heeft indd een hoop problemen verholpen! iig via een normale weg internet en via 1 client goed werkende Outlook! Top!

• kai_the_one
Helaas het is nog niet helemaal opgelost.... Op internet heb ik nog geprobeerd te zoeken maar tot op heden weinig gevonden.

Clients maken verbinding met exchange (pop3 connector haalt mail op) dat werkt.
SMTP connector verzend mail, dit werkt NIET. Al de uitgaande mail word niet verzonden
wel als ik de mail per pc verstuur die niet op exchange is aangeloten dus eigen SMTP connector.
Voor de Update had ik hier geen last van, ook heb ik niks veranderd in exchange.

Poort 25 staat voor iedereen open, heb zlefs een outbound rule die alles doorlaat "all outbound traffic"

Heeft iemand een id?

Bedankt alvast,

• kai_the_one
Closed Connection
Log type: Firewall service
Status: A connection was gracefully closed in an orderly shutdown process with a three-way FIN-initiated handshake.
Rule: Admin deze heb ik gemaakt om te kijken of "all outbound traffic"wel werkt
Source: Local Host ( "MIJN Internet IP":28956)
Destination: External ( 65.54.245.8:25)
Protocol: SMTP
User:
Additional information
Number of bytes sent: 144 Number of bytes received: 0
Processing time: 69422ms Original Client IP: "Mijn Internet ip"
Client agent:

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-02 15:27

Vae Victus

Awesome God

Heeft het er niet mee te maken dat sommige internet providers poort 25 hebben dicht gezet?
Adsl providers sluiten spampoort 25

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke provider heb je? Want het zal wel zijn wat Vae Victus zegt )
MSExchangeTransport logt ook niks?

Microsoft heeft trouwens een mooi document uitgebracht over SBS icm SP2, zal misschien niet de oplossing voor jou zijn, maar: Best practices and known issues when you install Windows Server 2003 Service Pack 2 on a Windows Small Business Server 2003-based computer

[ Voor 47% gewijzigd door sanfranjake op 04-07-2007 11:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kai_the_one
Ik heb indd Planet, het probleem heeft zich alleen nog nooit eerder voorgedaan.. Pas na de update?Ik ga vast aan de slag met de gegeven informatie. Bedankt alvast!

Verwijderd

Kijk bij Microsoft eens naar dit artikel 927695

http://support.microsoft.com/kb/927695

"You cannot host TCP connections when Receive Side Scaling is enabled in Windows Server 2003 with Service Pack 2"

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 14:09 ]

• kai_the_one
Dit word er gelogd..

ERROR: Windows cannot determine the user or computer name. (The remote procedure call failed. ). Group Policy processing aborted.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

WARNING: Message delivery to the host 'IP ADRES' failed while delivering to the remote domain 'zonnet.nl' for the following reason: The remote server did not respond to a connection attempt.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Verwijderd

Registry entry al bekeken die MS in bovenstaand artikel geeft, ik heb al een paar keer dezelfde effecten als op jouw SBS gezien....
DNS staat goed neem ik aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 14:24 ]

Pagina: 1