[Php TripleDeal ] Waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04 15:22
Hallo,

Ik ben bezig met een website hiervoor gebruik ik Php. Dit is allemaal mooi en netjes gelukt. Nu heb ik een abonement afgesloten bij tripledeal payment services om de financiele afhandeling mogelijk te maken. De documentatie die hierbij zit is vrij duidelijk. Alleen is mij één ding niet duidelijk.

Hoe moet ik de eerste URL verzenden. Ik kan dit nergens vinden. Ik neem niet aan dat ik dit via een stukje javascript moet laten openen of wel?

Ik hoop dat iemand een idee heeft.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
Dit moet vai een get call...kan ik dit doen met Php??

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik zou eerst een contact opnemen met de support afdeling van TripleDeal. Het lijkt mij sterk dat zij geen voorbeeld code beschikbaar hebben welke je als referentie kunt gebruikten.

Misschien is het een idee voordat je een vraag in een forum posts dat je zelf eerst even in google zoekt?

edit: ik heb zelf even een snelle zoekdracht gegeven (php tripple deal, derde resultaat!) en kwam uit op de tripple deal website welke aangeeft dat je bij aanmelding voorbeeld code in php en plugins voor o.a. osCommerce ontvangt.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostMartijn
De plugings kan ik helaas niet gebruiken omdat ik geen standaar product heb. Het klopt dat er veel voorbeeld code beschikbaar is. Maar niet hoe je de eerste stap moet zetten. Hoe je de URL moet opbouwen weet ik, maar niet hoe ik hem in 'de achtergrond' moet versturen.

De helpdesk kan mij pas volgende week helpen ivm drukte.

Windsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het een get call is die je gewoon door je php script moet doen dan kun je dat natuurlijk gewoon in php doen (desnoods met curl). Ik ken trippledeal verder niet dus ik heb geen idee hoe je het moet implementeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vermoed dat ze doelen op een HTTP GET call. deze kun je met fsockopen danwel met curl afhandelen. maar TripleDeal zou jij eigenlijk support op dit vlak moeten bieden middels goede documentatie en eventueele voorbeeld code.

aangezien je mij de indruk geeft nog niet echt veel ervaring te hebben met socket programming zou ik je aanraden om het via cURL te doen. lees de documentatie op www.php.net dan kom je er vast wel uit.

links:
cURL documentatie
fsockopen handleiding
HTTP voor beginners (aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Je kunt heel erg simpel $handle = fopen("http://provider/script.php?amount=10000...", "r"); aanroepen. Met de standaard php (file) read functies zoals fgets kun je zelfs de response uitlezen.

Verder heb ik zelf jaren geleden tripple deal al moeten implementeren (welliswaar op asp) maar de voorbeeld code was in mijn geval wel compleet.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Of dat werkt is afhankelijk van de instellingen van de server. Soms is het openen van bestanden via fopen over http gesloten. Daarnaast kun je met fopen geen post requests doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens TripleDeal geimplementeerd en ik deed de POST (mag geen GET zijn denk ik) met cURL, zoals hier al gezegd wordt.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 20:05
Er staat als eerste op de website dat je stukjes voorbeeld code ontvangt (ook in PHP) heb je die al gekregen en doorgekeken dan?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

mjah, je mag m'n class wel kopen :P

De tripledeal communicatie is allemaal vrij goed gedocumenteerd, alle stappen staan er in, en ook de support is redelijk, iig het testen van je implementatie gebeurd goed en gronding.

Ik gebruik ook curl, vooral omdat je dan wat meer kunt dan met een gewone fopen.

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1