Eclipse + JAVA

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 14:33
Hallo mensen,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik moet voor school een opdracht maken in JAVA.
Nou ging dit allemaal goed, maar nu blijft javaw.exe de hele tijd hangen. Ik kan dus helemaal niets meer.
Zodra ik op run druk, dan runt hij gewoon de applicatie, maar kan nergens meer op drukken. Het scherm krijgt de focus wel maar kan niets met het scherm. Ook niet op het rode kruisje. Dan hoor je het bekende windows geluidje. Ik kan dus helemaal niets meer met het scherm.
Ik heb de class bestanden al weggegooid en opnieuw gecompiled maar dat helpt niet. Ook JAVA SDK opnieuw installeren helpt niet. Hij werkt ook niet op me laptop.
Iemand enig idee wat ik verder nog kan proberen? Het is een projectopdracht voor school en ik moet er dus verder mee.
Wie heeft er een idee, want het moet binnekort af zijn.
Hartelijk dank :)

edit:
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar het zijn 15 .java bestanden, en het hoofdscherm is 360 regels. Dat moet toch makkelijk kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 28-06-2007 15:53 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:44

Haan

dotnetter

Het lijkt er op dat je lekker een oneindige loop o.i.d dergelijks hebt geprogrammeerd, dus kijk eerst je code eens kritisch na zou ik zeggen :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, waarschijnlijk heb je gewoon een bug in je applicatie. Zolang je daar niks van laat zien kunnen we je hier ook niet helpen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:48
Bugje in de applicatie?

Edit: /spuit11 :O

[ Voor 32% gewijzigd door Kwistnix op 28-06-2007 15:55 ]

• ID-College
Oke dat kan. Maar ik heb alles als comment gedaan wat ik als laatst heb gewijzigd voordat ik hij het nog deed. Wat moet ik laten zien dan? Of moet ik alle bestanden hier neer zetten?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ID-College schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:00:
Oke dat kan. Maar ik heb alles als comment gedaan wat ik als laatst heb gewijzigd voordat ik hij het nog deed. Wat moet ik laten zien dan? Of moet ik alle bestanden hier neer zetten?
Output geven op verschillende plaatsen zodat je ziet tot waar hij komt.
Op die manier kan je een steeds kleiner stuk afbakenen tot je de bug gevonden hebt. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In Eclipse zit ook een debugger. Start je project in debug mode en stap er door heen. Dan kun je vast wel zien waar hij zo lang mee bezig is.

• ID-College
Hmm ik kan niets vinden.
Wanneer ik System.out.println(""); doe door de hele code dan gaat dat gewoon goed. Alleen in de ActionEvent niet, maar dat is logisch want er is geen Event. Ook als ik alles in de ActionEvent comment maak dan loopt hij nog vast.
@Janoz: De debug mode hebben wij nog nooit gebruikt (niet geleerd @ school). Ik weet net hoe het programma werkt dus snap al die functies nog niet :/

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zijn ook andere manieren om kennis tot je te nemen dan het alleen maar door de leraar verteld te krijgen..

Tot nu toe heb je nog 0,0 informatie kunnen geven waar wij iets aan hebben. Er zit een bug in je programma waardoor je waarschijnlijk een eeuwige lus of een deadlock krijgt. Wij kunnen alleen niet zien welke fouten jij allemaal gemaakt hebt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Dan heb je nu een goede reden om die debug-functionaliteit te leren kennen.

Of ga je je altijd blijven beperken tot 'enkel datgeen gebruiken wat ik op school gezien heb' ?

Volgens mij zit je dus ook waarschijnlijk met een bug in je applicatie; debug 'm dus even. Zowiezo; met de weinige informatie die je nu geeft kunnen we weinig. Je moet toch wel in staat zijn om het probleem minstens te localiseren.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.