Toon posts:

HD Traag onder Vista!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem:
Ik heb windows vista Ultimate geinstalleerd inclusief photoshop cs3. Het probleem is het volgende mijn hd ratelt heel lang bij het opstarten van cs3. Het duurt ook ontzettend lang in cs3 zelf. Tevens heb ik dit met andere programma's. Onder windowsXp had ik totaal geen problemen alles draaide heel vlot.

Ik heb een :

Systeem:
Intel E6600 (draait standaard)
Gigabyte GA-965P-DS4 Mainboard
Seagate barracuda 320gb harddisk (7200 RPM)
Crossair geheugen 2048, 800Mhz DDR2

Geprobeerd:
Wat ik al geprobeerd heb:
1. Nieuwe Intel 965 Drivers.
2. Nieuwe video, lan, audio en chipset drivers.
3. HD Tune gedowload en getest op snelheid bij geen gebruik : 59,1 bij opstarten van cs3 0,3. Het maximale wat die kan halen is 79,6 mb/s geeft het programma aan.
4. Proberen in te stellen op UDMA6. Staat momenteel op UDMA5. Weet niet waar ik dit in windows vista moet veranderen.

Weet iemand anders nog een oplossing.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er is (waarschijnlijk) niets mis met je HD.

Vista voert een aantal taken uit in de achtergrond die de prestaties van de HD sterk beinvloeden:

Indexing
Superfetch
Windows Defender
Disk Defragmenter
Shadow copy/System restore

In principe mogen die de algemene prestaties van je systeem niet beinvloeden maar mijn ervaringen zijn anders :|

Verwijderd

Topicstarter
Yah, superfetch heb ik nu uitgeschakeld. Het is erg triest als ik met cs3 werk. Moet op elke klik wachten.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Na een week of twee gaat dit aanzienlijk beter. Even geduld met Vista dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:23:
Hallo,

Probleem:
Ik heb windows vista Ultimate geinstalleerd inclusief photoshop cs3. Het probleem is het volgende mijn hd ratelt heel lang bij het opstarten van cs3. Het duurt ook ontzettend lang in cs3 zelf. Tevens heb ik dit met andere programma's. Onder windowsXp had ik totaal geen problemen alles draaide heel vlot.

Ik heb een :

Systeem:
Intel E6600 (draait standaard)
Gigabyte GA-965P-DS4 Mainboard
Seagate barracuda 320gb harddisk (7200 RPM)
Crossair geheugen 2048, 800Mhz DDR2

Geprobeerd:
Wat ik al geprobeerd heb:
1. Nieuwe Intel 965 Drivers.
2. Nieuwe video, lan, audio en chipset drivers.
3. HD Tune gedowload en getest op snelheid bij geen gebruik : 59,1 bij opstarten van cs3 0,3. Het maximale wat die kan halen is 79,6 mb/s geeft het programma aan.
4. Proberen in te stellen op UDMA6. Staat momenteel op UDMA5. Weet niet waar ik dit in windows vista moet veranderen.

Weet iemand anders nog een oplossing.
Ik ben dus niet de enigste ik vind zelf ook dat het schrijven naar een usb stick veel langer duurt met vista.

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Inderdaad zelfde probleem met schrijven naar een SD kaartje of zelfs iets unrarren. In XP gaat dit tot 4x zo snel!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

hohoho ... vista,

heb er heel slechte ervaringen mee, ook kwa performance.

waarom installeeren mensen niet gewoon een dualboot?

xp en vista naast mekaar. Komt altijd van pas, ook in dit soort situaties. Voor mij heeft vista nog steeds te veel last van kinderziektes etc.

-_-

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
M2M schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:40:
hohoho ... vista,

heb er heel slechte ervaringen mee, ook kwa performance.

waarom installeeren mensen niet gewoon een dualboot?

xp en vista naast mekaar. Komt altijd van pas, ook in dit soort situaties. Voor mij heeft vista nog steeds te veel last van kinderziektes etc.
Waarom mensen geen dualboot draaien? Omdat het voor veel mensen wel goed werkt.

Maar die mensen laten vaak niet van zich horen omdat ze tevreden zijn en lekker met Vista spelen. Mensen die ontevreden zijn moeten het ergens kwijt daarom lees je veel meer negatieve dingen over iets dan positive dingen. Dat is met alles zo.

Zo en nu ga ik weer fijn werken met Office 2007 in Vista :P

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1