internet uitval solcon

Pagina: 1
Acties:

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
beste mensen,

ik zit met een redelijk irritant probleem.
ik heb internet van solcon maar het probleem is dat het internet echt héél vaak uitvalt!!!
soms op de paar minuten en dan doet het internet het even een halfuurtje maar langer ook echt niet.
we hebben al solcon gemaild met mn probleem en al meerdere malen gemaild...
ik krijg dan een nieuwe router opgestuurt maar dat helpt ook niet!
het lijkt me niet dat het aan mijn bekabeling ligt want als ik geen internet meer heb kan ik wel op de router komen.
mijn eigen pc is gewoon aangesloten met een directe verbinding van de router naar de pc
maar mn pa heeft een laptop en dat gaat via een kabel naar een of andere switch/hub ding waar dan de printer op aangeslote zit zodat we op de beide pc's kunnen printen en vanuit dat kastje verder naar mn pa''s laptop, maar beide pc's hebben erg vaak last van internet uitval.

wat zou het probleem kunnen zijn?!

en morgen of maandag komt mn nieuwe pc binnen en het zou dan best fijn als het internet het normaal doet ivm met online gamen....

Mvg. Harmen

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Als het hier een ADSL verbinding betreft, hoe lang is de telefoonkabel tussen het modem en de splitter? Deze mag namelijk maar max. 2 meter zijn, maar wordt vaak langer gemaakt wat voor veel problemen kan zorgen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:11
Invisible_man schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:03:
Als het hier een ADSL verbinding betreft, hoe lang is de telefoonkabel tussen het modem en de splitter? Deze mag namelijk maar max. 2 meter zijn, maar wordt vaak langer gemaakt wat voor veel problemen kan zorgen.
Solcon is een dsl aanbieder op de netwerken van Bitstream, BBned en Baby XL zo uit mijn hoofd.

Op welk netwerk zit jij aangesloten?

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Solcon levert ADSL met de volgende leveranciers:

BaByXL Versatel Solcon-Telco Bitstream2
Welk abonnement heb je en welk modem?

Heb je nog een KPN abonnement of is deze opgezegd door Solcon?

Je zegt dat je het modem nog wel kan bereiken dus alleen het DSL signaal valt weg. Kan je zien op het modem dmv het DSL lampje.

Verder is hoe het aangesloten is wel belangrijk. Waar zit het eerste aansluitpunt in het huis van KPN (zogenoemde IS/RA) ? Zie hier een post van bjck met een aantal voorbeelden, het punt zit meestal in de meterkast.

Verder de afstand van de kabel tussen IS/RA en eventuele splitter, en van splitter naar het modem.

Zo kunnen we je vast wel verder helpen ;)

• dimako_
  • Nu online
van de splitter naar de modem is nog geen meter en het zit idd in de meterkast.

ik heb babyXL
router is SMC 7908VoWBRB

en ik heb 'nieuwe' router van speedtouch gekregen maar dat werkte ook niet.. dus maar gewoon weer de oude gebruikt de smc dus.

ik hoop dat ik nu voldoende informatie heb gegeven

• Superseb
  • Nu online
En van IS/RA naar splitter? Hoe lang is die kabel?

En heb je nog wel KPN telefoon of niet?

Je zegt dat je een 'nieuwe' Speedtouch hebt gehad, hoe kom je daaraan? Om deze te laten werken op BabyXL/Tiscali moet hij wel juist geconfigureerd worden. Of bedoel je dat je ook wegvallend DSL signaal op de Speedtouch had?

• dimako_
  • Nu online
die niewue speedtocuj van solcon gekregen.... maar van is/ra naar splitter is lange geen meter....
maar die router gebruik ik dus niet omdat de smc router het zelfde doet... dus het ligt dan denk ik niet aan de router...
en het is idd wel een wegvallend DSL signaal... want alleen het internet is weg.. en het netwerk niet... ja, ik heb nog wel kpn telefoon...

• Superseb
  • Nu online
Wat je als laatste kunt proberen is om de kabel die vanuit je IS/RA punt komt direct op het modem aan te sluiten en te kijken wat er dan gebeurt. Valt hij dan nog steeds weg, is de enige optie om met je ISP contact op te nemen en het probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen zodat zij het kunnen oplossen voor je.
Pagina: 1