2 WD HDD worden niet gezien in bios

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39
Ik heb hier een Biostar P4VTB moedermord link, hier zat een harde schijf in die gecrasht is. De vorige harde schijf was IDE aangesloten, maar nu heb ik 2 S-ATA II schijven gekocht (Western Digital 80GB) bedoeling is deze Raid te laten draaien.

Ik heb echter de schijven aangesloten (eigen S-ATA kabel, en omzetter van stroom), maar de schijven worden niet herkend in de bios, ook niet als ik de bios laat zoeken naar de harde schijven. De S-ATA Controller staat aan in de bios.

Ik heb in dit forum al gezocht en online op google, maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

LOETKE

Verwijderd

Welke mode staat je controller?

• RudyL
Hoe bedoel je? Waar zou ik dat in de Bios kunnen vinden? Zie alleen dat S-ATA enabled staat.

LOETKE

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
zijn de schijfen geformateerd? anders ziet windows ze niet
heb je de juiste s-ata / raiddirvers drivers geinstalleerd? wil ook nog wel eens het probleem zijn

oeps niet gelezen gaat om detectie in bios, ikke veel domme ik

[ Voor 17% gewijzigd door udybees op 28-06-2007 15:02 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik had met mn oude mobo ook last van niet herkende schijven. Dit was de oplossing:

http://wdc.custhelp.com/c...iBzYXRh&p_li=&p_topview=1

jumpertje er in en nog eens proberen dus.

Whoop!

• RudyL
Jumpertje waar dan ook aansluiten helpt niet.

Wanneer ik een IDE schijf alleen aansluit word deze wel herkend, wanneer ik er dan een S ATA bij doe word er geen meer herkend. Erg vervelend, de harde schijf draait wel.

LOETKE

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

RudyL schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:50:
Jumpertje waar dan ook aansluiten helpt niet.

Wanneer ik een IDE schijf alleen aansluit word deze wel herkend, wanneer ik er dan een S ATA bij doe word er geen meer herkend. Erg vervelend, de harde schijf draait wel.
dus je ziet de sata schijven wel staan als je ze niet aansluit? ik bedoel zeg maar dat je onder IDE devices, een prim master, prim slave, sec master + slave en third master, fourth master etc. voor de sata drives? in het geval dat ze wel zichtbaar zijn (dwz 3rd en 4th master) zonder de HD's aan te sluiten, en niet zichtbaar zijn als je ze wel aangesloten hebt, dan staat in de bios SATA raid op enabled. ff uitzetten, en je kunt ze zien.

verder is de handleiding van het moederbord doorspitten ook een goed idee.

eventueel voelen of de schijven draaien als je de power aansluiten en je pc opstart. draaien ze niet, dan krijgen ze geen stroom, of ze zijn stuk.

-_-

• RudyL
Het 1e punt niet naar gekeken, zou ik binnenkort eens doen.

En de schijven draaien wel als de pc aangaat.

LOETKE

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
bios update?
Pagina: 1