Welke audio set kan ik het beste nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Binnenkort ga ik het huis uit en ben daarom op zoek naar een tv/audio set voor in mijn huiskamer.
Ik ben al wat aan het kijken geweest voor lcd tv's en audio apparatuur.

In 1e instantie dacht ik aan de Bose 3-2-1 oplossing geen gedoe met kabels en leek me wel een mooie oplossing.
Maar na verhalen op dit en andere forums denk ik er nu toch aan om een ander systeem aan te schaffen.

Kunnen jullie me tips geven waar ik op moet letten of weten jullie mooie sets.

Ik ben op zoek naar een dvd recorder/audio set/lcd tv(ander forum)

Voor mij is belangerijk dat het systeem goed voor films is maar ook voor muziek.
Dat de dvd recorder ook gebrande dvd's kan afspelen.
Ik zou het ook graag allemaal van een merk willen hebben.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen Bvd.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Budget?

Money for nothin' and your chicks for free

• keet1
Voor de complete set heb ik een budget tot max 3000 euro maar liever wat goedkoper

Verwijderd

Als je liever geen kabels wil, kun je aan denon s-301 denken rond de 1300 euro. Kom mooi geluid uit zowel bij films als muziek, spreek uit ervaring, alleen denon maakt geen tv's

Verwijderd

keet1 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:29:
Hallo,

dvd recorder/audio set/lcd tv(ander forum)
dvd recorder 200?
audio set 1500?
tv 1000?

Zo'n soort verdeling?

• keet1
Ik dacht zelf aan een verdeling van ongeveer
Tv 1000
Dvd recorder 500
Audio 1000

Opzich zijn kabels geen probleem omdat het om een nieuwbouwhuis gaat en ik alles nog makkelijk weg kan werken.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Is het een idee om er wat verder over uit te wijden?

Hoe groot wil je dat de TV minimaal is?
Wat wil je zoal op je TV aansluiten?
Naar wat voor muziek luister je?
Wil je een alles in 1 setje? Of losse componenten?
Wat is belangrijker films/tv of muziek?

Op die manier kunnen anderen wat gerichter advies geven.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tip van de week: ga eens langs de hifi zaak en ga luisteren! Leg de verkoper je wensen uit (qua aansluitingen en budget etc) en hij/zij heeft vast wel een aantal suggesties die je kan uitproberen. Bij de meeste Hifi zaken kan je ook TV's aanschaffen, wellicht krijg je dan nog een leuke setkorting..

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Ik zou het budget van de dvdrecorder halveren en dat bedrag in de audio steken. Denk aan luidsprekers bijvoorbeeld. Ga verder naar een audiozaak en luister. Hou merken als Denon, Marantz, Onkyo, Cambridge Audio enzovoorts in je achterhoofd voor receivers. Luidsprekers is vooral persoonlijke smaak, dus luister.

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Dit vind ik zelf een aardige set (als ik iets zou moeten kopen dan zou het er ongeveer zo uit zien):

TV: Panasonic 42PV70 € 1140, momenteel één van de beste plasma schermen (prijs/ kwaliteit ratio).

RECEIVER: erg veel keus, mijn voorkeur zou Denon, Marantz, HK, Yamaha of Onkyo zijn. Op zich heeft Sony en Pioneer ook leuke receivers, voordeel hiebij is (imo) dat je van deze merken ook dvd recorders hebt.Voorbeeldje: Onkyo TX-SR504E al te verkrijgen voor € 223,- (heeft zelfs HDMI).

Speakers: DIAMOND 9.4B 2-WEG VLOERSTAAND 100 WATT. Vind ik een hele mooi speaker, geluid schijnt ook goed te zijn (maar je moet zelf gaan luisteren). Al te verkrijgen voor € 99,-, ik zou zelf deze 4 x nemen = € 400,-.

DVD recorder: Panasonic DMR-EH57, ken het apparaat zelf niet, maar schijnt goed te zijn. € 362,-

Totaal kom je uit op € 1924,-. Je hebt dan nog ruim € 1000,- over voor een center speaker, een subwoofer en bekabeling (en evt. verzendkosten).

Maar zoals Soes ook al zei, je moet zelf gaan kijken en luisteren.

Verwijderd

Ik heb een een NAD T 754 en een dvd speler van NAD T 514 + dali speakers (concept model) voor 2000 euro gekocht. als je de dvd inruild voor een dvd recorder, ben je denk iets goedkoper uit heb heb je nog 1000 over voor tv

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

'T is heel simpel, ga naar de winkel luisteren! Oriënteer je vooral op internet naar de verschillende mogelijkheden zodat je weet waar je naar op zoek bent. Je zult echt zelf op onderzoek uit moeten gaan om een systeem te vinden wat bij jou past.

Dit soort vragen hier stellen is daarom niet de bedoeling. Lees aub Audio en HiFi forum policy - Het regime

Succes met je zoektocht!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.