Gezocht: Low profile socket 478 CPU cooler

Pagina: 1
Acties:

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 07:46
Kent iemand een redelijk stille socket 478 CPU cooler voor een SFF kast (= low profile) die de opgewarmde lucht zijwaarts wegblaast ?

(de huidige cooler van Foxconn maakt VEEL te veel herrie :( )

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

kun je niet een inimini mod maken, door een leuke 60mm fan te kopen en deze aan de zijkant van je heatsink te plakken? Haal je die lawaaige fan eruit en dan heb je voor nog geen 10 euro je wensen vervult.

• Condor70
De koeler heeft helaas geen zichtbare heatsink. Hij bestaat uit een zwarte plastic schijf met daarin een heatsink en een fan en een uitlaat aan de zijkant (ziet er een beetje uit als een fohn).

Ik zal dus een nieuwe koeler moeten kopen of alleen een heatsink en een losse fan (zoals de Zalman CNPS6500Cu, maar die is volgens mij te groot).

Verwijderd

Is waterkoeling geen optie?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-01 21:25

M2M

medicijnman

jeetje... waterkoeling

gewoon een nieuw koelblokje voor 'n euri of max 20 aanschaffen. FF in pricewatch rondneuzen naar een leuke cpu-koeler en het komt helemaal goed

-_-

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Kun je niet naar een 1U koeler kijken welke ze ook in servers proppen? Bijvoorbeeld deze, deze of misschien deze

Nu met WP, PV, EV en PC

• Condor70
Het probleem met de 1U koelers die je opsomt is dat ze allemaal naar boven blazen, en daar is de kast niet op berekend (de northbridge zal dan waarschijnlijk oververhit raken...).

Weet je misschien ook een 1U koeler te vinden die opzij blaast ?

• Theo

Theo

moederbord

Condor70 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:18:
Het probleem met de 1U koelers die je opsomt is dat ze allemaal naar boven blazen, en daar is de kast niet op berekend (de northbridge zal dan waarschijnlijk oververhit raken...).

Je kan de ventilator omkeren zodat hij naar beneden blaast. De lucht"weerkaatst" op het koellichaam waardoor hji dan alsnog naar de zijkanten blaast :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Plaats eens een foto van die Foxconn? Misschien valt er wel een leuk modje aan te doen. Gewoon een andere fan erin.

Gaat dat niet moet je even een druppel olie in het lager gooien, en zou je een voltmod kunnen overwegen.

• Condor70
Hier is een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb144/Condor70/cpucooler.jpg

• Theo

Theo

moederbord

Condor70 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:18:

trouwens, dit lijkt mij niet helemaal waar te zijn, naar mijn weten blazen alle ventilatoren over de cpu heen, dus richting de cpu, ze zuigen niet van de cpu af.

Nu met WP, PV, EV en PC

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tsja, radiaal fans.. Zijn altijd luid.

Maak de boel eens open om te ontstoffen, gooi er eens een druppeltje olie in, en gebruik een tooltje als SpeedFan om automatisch je fansnelheid aan te laten passen, zodat je CPU op de juiste temperatuur blijft, en het toch niet zo'n herrie is.

Verder zou je altijd nog kunnen proberen je kast iets te isoleren en/of verder van je af te zetten.

@onder: Leuk, maar die is hoogstwaarschijnlijk geen low-profile. Low-profile is een koeler die erg 'laag' is, en zo'n enorm smal kastje past. Wat de exacte afmetingen moeten zijn weet ik niet.

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 01-07-2007 19:58 ]

Verwijderd

Ik heb een Packard Bell PC met een Pentium4 Socket 478.
Die maakte echt een tering herrie met het originele koelertje.
Mijn PC staat in de huiskamer en mijn vrouw werd er compleet gek van.
Heb er nu een Zalman koeler inzitten en die is z'n € 30,-dubbel en dwars waard!
Nu hoor je hem haast niet meer, maar je kan de snelheid ook nog regelen.
Weet uit mijn hoofd niet meer wel type(kan ik wel nakijken), maar hij wordt geleverd met schroeven en beugeltjes die ook de 478 ondersteunt.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 10:56
kan je er niet gewoon een normale (eentje die zo groot is dat ie wel in je case past zonder fan erbovenop) heatsink op zetten en een fan verticaal tegen het rooster zetten zodat deze de lucht naar buiten blaast?
als je een grotere heatsink kan gebruiken hoeft je fan ook minder hard te draaien = minder geluid.

daarnaast heeft arctic ook nog wat lowprofile s478 koelers.

[ Voor 20% gewijzigd door leecher op 01-07-2007 21:46 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1