Realtek HD audio+ Icemat, microfoon doet het niet goed..

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 10:58
Hoi, ik heb een Syberia Icemat met een microfoontje wat er bij geleverd zat, nou heb ik wat rond gezocht via google en blijkt dat er ook andere mensen zijn die het een slechte microfoon vinden. Maar het grootste gedeelte van de mensen die er een heeft doet hij het prima bij. Maar bij mij niet.

Als ik praat dan hoor je het heel slecht. En dat is wanneer ik het microfoontje zowat in mijn mond heb.. Ik denk persoonlijk dat het aan Realtek HD Audio driver ligt. Maar het zou kunnen liggen aan het microfoontje. Ik heb al geprobeerd de updates van realtek site zelf te downloaden, maar hun servers zijn steeds down, nu heb ik de nieuwste drivers, maar nog steeds hetzelfde probleem.. Ik heb geen andere microfoon om het mee te testen jammer genoeg.

Misschien belangrijk om te weten. Het microfoontje 'werkt' pas nadat ik met windows het microfoontje 'getest' heb. En dat moet ik iedere keer naar een reboot doen. (Vandaar dat ik denk dat het aan de drivers ligt, de driver ziet ook mijn 5.1 setje verkeerd en draait csub/center, lb/rb en fl/fr om.)

Dus ligt het aan de drivers? Of ligt het aan de microfoon? (Als het aan de microfoon ligt haal ik een nieuwe, enig advies daarover zou ik ook op prijs stellen )

Edit, Specs:
Asus P5W Deluxe
1GB DDR2 Kingston 677mhz
E6600 Core 2 Duo
2x250gb hd
Op een windows xp sp2