[Vista/XP] Meldingspictogrammen lijst wissen

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:25
Hallo,

Ik zit al sinds Windows XP met de zelfde vraag, en heb me rotgezocht op het internet maar nergens een oplossing gevonden.

Het gaat om de lijst waar je aan kunt passen of je bepaalde Tray icons wel of niet wil laten afbeelden.
Hier komen de iconen in van alle software die je ooit eens hebt geinstalleerd. Alleen ze gaan niet weg als je die software weer verwijderd hebt.

Je begrijpt al het wordt een lange lijst, en het bevalt me gewoon niet om dat zo te houden.

Het gaat om deze lijst...
Afbeeldingslocatie: http://www.jousterz.nl/trayicons.png
Als je bij mij dan naar onderen scrolt bij "Inactieve items" zie ik allemaal software staan die ik al tijden niet meer op mijn PC heb.

Ik heb in de hele PC + Register al gezocht naar de exacte namen van willekeurige items maar ik kan niets vinden.
Ook CCleaner (Crap Cleaner) maakt het niet anders...

Weet iemand daar iets van? Het moet toch ergens opgeslagen worden lijkt mij...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
Anyone? Of weet niemand daar iets van? En is dit één van die dingen in Windows die nooit uitgezocht zijn...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijder uit HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify\ de waarden IconStreams en PastIconsStream, dit zijn binaire waarden die de betreffende info bevatten :)
Daarna wel even explorer herstarten of uit- en weer inloggen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Saeverix
Ok, zal het even proberen...

• Saeverix
Ok het werkt, alleen staan ze in Vista niet op die plaats...
In Vista staat hij hier: HKEY_CLASSES_ROOT\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify.

En de enige manier om het werkend te krijgen is CTRL+ALT+DEL. Het proces Explorer.exe killen. En daarna weer opstarten via Bestand > Nieuwe Taak.
Dat is de enige manier, want rebooten en afmelden/aanmelden werkte niet.

Ik dacht zet dit er ff neer voor mensen die in de toekomst de zelfde vraag hebben.

Verwijderd

Hier staat het allemaal op een rijtje:
http://www.vistabits.nl/meldingspictogrammen_verwijderen.htm
Pagina: 1