[KABEL] Verschil tussen hdmi a en hdmi b connector/kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02 08:28
Hallo,

Ik heb geen flauw idee waar ik deze topic dien te plaatsen, probeer het hier dus even.

Ik ben al enige tijd van plan om een PB Store & Play aan te schaffen, dit toestel scaled ook naar hoge resoluties op voorwaarde dat je de juiste kabel hebt. Jammer genoeg levert PB die kabel niet zelf en is hij moeilijk te vinden. Dankzij weken zoeken ben ik er achter gekomen dat ik een HDMI B (29pins) kabel nodig heb (naar component of VGA).

Nu heb ik twee vragen,

Wat is het verschil tussen een HDMI A en HDMI B kabel?
Waar kan ik een HDMI B naar component vinden?

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
HDMI naar component of VGA is niet mogelijk met een simpel kabeltje: HDMI is digitaal, component / VGA is analoog. Wat wel kan is HDMI <-> DVI-D.

HDMI-a of b heb ik nog nooit van gehoord, heeft wellicht iets te maken met de gespecificeerde bandbreedte?

<EDIT>
Even gegoogled: HDMI-B is blijkbaar een dual link HDMI verbinding, is dus totaal niet nodig, aangezien een single link HDMI verbinding al tot 1080p gaat!

[ Voor 24% gewijzigd door Sikkek op 28-06-2007 14:20 . Reden: Aanvullende info gevonden ]

• Ekfad
Sikkek schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:08:
HDMI naar component of VGA is niet mogelijk met een simpel kabeltje: HDMI is digitaal, component / VGA is analoog. Wat wel kan is HDMI <-> DVI-D.

HDMI-a of b heb ik nog nooit van gehoord, heeft wellicht iets te maken met de gespecificeerde bandbreedte?

<EDIT>
Even gegoogled: HDMI-B is blijkbaar een dual link HDMI verbinding, is dus totaal niet nodig, aangezien een single link HDMI verbinding al tot 1080p gaat!
Merci

Alleen gaat het hem hier niet over of het nodig is of niet, de poort accepteert blijkbaar enkel een HDMI-B stekker en moet verlopen naar een VGA of component. Zo'n stekker bestaat blijkbaar (Macpower, hun D7/D8 mediaplayer werkt er ook mee) alleen heb ik geen flauw idee waar ik die kan vinden/kopen.

• Sikkek
Hmm, mischien moet je eens beginnen met uitleggen wat je precies aan wat wilt aansluiten! B.v.: welke TV.

• Ekfad
Ok, ik zal het nog even herhalen.

Ik heb een Packard Bell Store & Play aangekocht. Bij dit toestel zitten alle kabels die we nodig hebben om tv te kijken. Alleen kan dit toestel ook upscalen, daarvoor heb je wel een speciaal aan te kopen kabel voor nodig, een verloopkabel naar VGA of Component nml. Deze laat me toe om het doorgestuurt signaal in hogere resolutie op mijn tv'ke te toveren.

Jammer genoeg is deze kabel nergens verkrijgbaar en is er niemand bij PB die mij wil vertellen hoe ik hem kan bemachtigen (ik denk dat ze het zelf niet weten). Na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat het aansluitpunt op de mediaplayer een HDMI-B plug is, (lijkt bijna net hetzelfde als een hdmi (a)). Vandaar mijn vraag, wat zijn de verschillen en waar zou ik zo'n kabel kunnen vinden?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

'T kan aan mij liggen, maar ik zie nergens op dat ding ook maar iets wat zou moeten lijken op HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://playerszone.alientech.it/recensioni/storeplay/pSPpostTagl2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://playerszone.alientech.it/recensioni/storeplay/pSPantTagl2.jpg

Ik zie alleen een mini USB stekkertje aan de ene kant, en een AV minjackje aan de andere kant (composite probably). No way dat je daar upscaled video uit kan krijgen. Of heb jij een andere versie :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sikkek
Wellicht kun je even het exacte type geven: is het een Store en Play 2500/3500? ik zie dat daar een of andere Packard Bell specifieke AV aansluitng op zit, in ieder geval geen HDMI a of b!!, er zit ook een verloopje bij naar s-video en composiet + audio, dit kan nooit via HDMI!

Wat er ook bij staat (op de Franse site) is dat de kabel voor High Def apart verkocht wordt... Terug naar Packard Bell, denk ik

<EDIT> nog heel even verder gezocht dan mijn neus lang is: het is een multi-av poort, analoog. Met HDMI heeft het dus niets te maken. Er zijn verloopjes te koop naar VGA en component video, inderdaad dezelfde als de MacPower D7/D8. Onder andere te koop bij http://www.lauwe.de, kijk bij MVisto / TVisto / D7 / D8 en dan Zubehör, onderste twee items zijn respectievelijk verloop naar VGA en naar component.

[ Voor 36% gewijzigd door Sikkek op 29-06-2007 13:59 ]

• Ekfad
Sikkek schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:42:
Wellicht kun je even het exacte type geven: is het een Store en Play 2500/3500? ik zie dat daar een of andere Packard Bell specifieke AV aansluitng op zit, in ieder geval geen HDMI a of b!!, er zit ook een verloopje bij naar s-video en composiet + audio, dit kan nooit via HDMI!

Wat er ook bij staat (op de Franse site) is dat de kabel voor High Def apart verkocht wordt... Terug naar Packard Bell, denk ik

<EDIT> nog heel even verder gezocht dan mijn neus lang is: het is een multi-av poort, analoog. Met HDMI heeft het dus niets te maken. Er zijn verloopjes te koop naar VGA en component video, inderdaad dezelfde als de MacPower D7/D8. Onder andere te koop bij http://www.lauwe.de, kijk bij MVisto / TVisto / D7 / D8 en dan Zubehör, onderste twee items zijn respectievelijk verloop naar VGA en naar component.
Ohja, als je naar PB zelf belt weten ze zelf van niks, dus ook niet echt een hulp.

Ok, idd, de store & play 3500, nieuw model.
Bedankt alvast dat is het dan waarschijnlijk, ik had na lang zoeken gelezen dat het een HDMI-b verloop was naar vga, die info was dus verkeerd [edit :)]. Kzal eens kijken of ik daar kan bestellen en wat de prijs is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 03-07-2007 10:38 ]

Pagina: 1