Toon posts:

3,3 Volt loopt op

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Als ik de laatste tijd hoogstaande grafische spellen ga spelen komen er piepjes uit mij moederbord van dat iritante speakertje wat er standaard in zit. Hoe langer ik door ga met spelen (laatste tomb raider) hoe erger het wordt. Vervolgens een tooltje bij asus gedowload en geinstalleerd.

Wat blijkt nu, het voltage welke 3,3 V moet zijn loopt op naar 3,65 V en komt op deze manier buiten zijn 10% deviatie (afwijking). Er boven komt hij niet. Nu is mijn vraag:

- Welke onderdelen worden er gevoed met deze 3,3V?
- Wat kan het euvel zijn? (voeding of i.d.)
- Op welke manier kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt

Rogier

Verwijderd

Vertrouw software metingen niet. Liever eerst meten met een mulitmeter ;)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Het zou helpen moest je merk voeding + wattage hier zet + de overige specs van je systeem.

http://specs.tweak.to/16567

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 18:57
3.3v is je videokaart, het kan zijn dat je voeding niet al te best is en een erg wisselende spanning levert.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

woohoo @ specs

alsjeblieft sjef, we kunnen je niet helpen als we niet weten wat voor een hardware, OS, drivers etc. je in huis hebt.

-_-

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
.lunatic schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:27:
3.3v is je videokaart, het kan zijn dat je voeding niet al te best is en een erg wisselende spanning levert.
Videokaart werkt op +12V. Ze raden bij videokaarten ook altijd aan om bijvoorbeeld minstens 20A of 25A op de +12V rail te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen.

Het gaat om een pentium 4 2,67 Ghz, nvidia 6800 GT, Windows XP, 1 gig intern en een oud moederbordje Asus P4PE, 300 Watt voeding (merk weet ik zo 123 niet, is een pc van paradigit).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Weet je zeker dat het piepjes zijn die uit het speakertje komen? Het zou ook een soort piep/fluittoon kunnen zijn die veroorzaakt wordt door losse/kapotte condensators.

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-04 17:09
ik denk dat een p4 plus een 6800gt al teveel is voor je 300 wat voeding ik weet het niet zeker maar het zou ook zoals leonpwner1 zegt een kapotte condensator kunnen zijn

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik heb een 8800gtx en die maakt ook een wisselend hoogfrequent fluit/tril geluid onder belasting. Ik vermoed dat dit het geluid is van een spoeltje? Voor de rest doe ie het prima.

software meting is inderdaad niet bepaald betrouwbaar. Als je een no-name 300w psu hebt zou dat wel eens problemen kunnen geven, 300w A-merk zou wel voldoende moeten zijn lijkt me zo? Systeemspecs zien er niet uit alsof ze buitensporig veel sap nodig hebben ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

300 Watt voeding (merk weet ik zo 123 niet, is een pc van paradigit).
Zoek het dan op... zo heeft het ook weinig zin.

Bovendien kun je in Overige Hardware genoeg informatie vinden over voedingen en voedingslijnen en zat tips voor wat je zelf allemaal kunt uitzoeken. Dat heb je niet gedaan, dus is dit topic voorbarig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.