Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 HDD;s, op 1 staat xp andere heb ik vista geinstalleerd, alleen nu krijg ik bij opstarten die boodschap. ik heb gereinstalled, en alles geformateerd maar dat helpt niet. De vista installtie weggehaald, ziet hij ze nog steeds en lukt het nog niet.

Ik kan dus niet in windows xp komen omdat hij voordat ik kan kiezen uit de besturingssystemen hij snel wat dingen laat zien, zelf voor de vista kiest, en dan zegt:

Booting 'Windows Vista'

acpi
Vista Loader 2.0.0

Done!
Fallback 1
find --set-root /bootmgr

Ik vind het ook goed als die vista instalatie niet lukt, want ik kan ook nog wel even mee xp door, maar als hij het zal doen is dat des te beter.
Dit is het enige wat met de search hier te vinden is en op google krijg ik ook alleen van deze topics:
Compleet Systeem met Vista (pre-installed) Multiboot?

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

stop je XP cd in de schijf en haal even de hdd met vista los. Boot dan van cd. Kies recoveryconsole en typ dan: fixmbr in.

Bij een reboot moet het dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nu aan het proberen, alleen heb ik die vista instalaties al weggehaald met formateren dor middel van de vista dvd. dus er staat eigenlijk geen vista meer op de hd´s

Hann1BaL in "na instal vista: set root/bootmgr"
heeft iet gewerkt, ik kreeg een waarschuwing voor het overschrijven, ik drukte ja, het werdt overgezet, maar geen gevolg bij opstarten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even los van dit, het vista topic is dicht dus:
weet iemand of je een upgrade kan doen van een gestripte windows xp pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:08:
even los van dit, het vista topic is dicht dus:
weet iemand of je een upgrade kan doen van een gestripte windows xp pro?
Je bedoelt of je een upgradeversie van Vista over een custom made (nLite) installatie van Windows XP Pro kan installeren? Ik weet het niet zeker, maar ik zie eigenlijk geen reden waarom dit niet zou kunnen. Je hebt een aantal onderdelen verwijderd uit de Windows XP Pro installatie, maar verder ziet Vista het gewoon als xp pro en zal hij in gewoon kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:34:
[...]

Je bedoelt of je een upgradeversie van Vista over een custom made (nLite) installatie van Windows XP Pro kan installeren? Ik weet het niet zeker, maar ik zie eigenlijk geen reden waarom dit niet zou kunnen. Je hebt een aantal onderdelen verwijderd uit de Windows XP Pro installatie, maar verder ziet Vista het gewoon als xp pro en zal hij in gewoon kunnen upgraden.
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem opnieuw geinstalleerd, met 1 HDD en dat werkte, bedankt
Pagina: 1