Toon posts:

Offertesoftware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar offerte software voor de catering.
Momenteel moeten wij steeds alles opnieuw intypen en dat hadden wij liever gezien als dingen die je gewoon kan selecteren nu is een offerte maken een vervelende klus en het duurt lang. Terwijl het niet eens zeker is als je een klant binnenhaalt als je het voor niks hebt gedaan ben je wel een half uur bezig geweest.

Ik ben zelf aan het zoeken geweest maar kan niet wat vinden misschien dat jullie mij iets kunnen aanraden? De offerte moet er als volgt uit zien:

Bedrijfsnaam
Naam
Adres
Postcode/plaats

Betreft:

Tekstvak om dingen in te vullen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kopje Bediening
aantal. Vakje waar staat bediening inclusief prijs en daar achter totaal

Buffetten
aantal Selectie vak wat voor soort buffet prijs en daar achter totaal
opmerking

Op en af bouw
Aantal vakje waar staat op en afbouw prijs wat 1 uur kost p.p. achteraan totaal
Opmerkign

Drank
meerdere vakjes die je eenvoudig kan uitbreiden
qua drank bv 3 cola a €1,25 totaal €3,75 dan je makkelijk meer vakjes er onder kan zetten soms heb je dat je maar 3 soorten nodig bent

Opmerking:

Verhuur artikkelen
kan soms een hele waslijst zijn borden bestek sprinkussen koelaanhanger.
Graag zou hier ook aantal voor moeten en dan prijs per stuk en totaal

Met welk programma zou ik dit het eenvoudigs kunnen doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoiets zou ikzelf "gewoon" in een Office pakket (MS/OOo) maken, als spreadsheet of als database. Met dan eventueel een exportje naar Word (resp. Writer). Of zelfs heel simpel in Word met wat velden om te rekenen. Of hang een Excel veld in Word als je het rekenen van Word zelf niet vertrouwd.

Allemaal goed te doen - maar dan wel zelf te doen. Dedicated offerte software ken ik zelf niet maar is er vast wel bij de bekende clubs (willekeurig: Davilex, Exact tot en met SAP). Wat is dan je budget en welke partijen heb je aangesproken hierover? Catering-specifiek lijkt me in ieder geval overdreven, zo specifieke wensen heb je niet.

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 28-06-2007 11:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:30:
Zoiets zou ikzelf "gewoon" in een Office pakket (MS/OOo) maken, als spreadsheet of als database. Met dan eventueel een exportje naar Word (resp. Writer). Of zelfs heel simpel in Word met wat velden om te rekenen. Of hang een Excel veld in Word als je het rekenen van Word zelf niet vertrouwd.

Allemaal goed te doen - maar dan wel zelf te doen. Dedicated offerte software ken ik zelf niet maar is er vast wel bij de bekende clubs (willekeurig: Davilex, Exact tot en met SAP). Wat is dan je budget en welke partijen heb je aangesproken hierover? Catering-specifiek lijkt me in ieder geval overdreven, zo specifieke wensen heb je niet.
Ongeveer €100
Ik zat ook te denken over FileMaker Pro maar weet niet of hij het wel kan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 11:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met dat budget zou ik het dus zelf gaan maken (en dat geld gebruiken om je te gebruiken tool te leren kennen). FileMaker: geen idee, nooit gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je zou toch gewoon een excel bestand kunnen maken? Met daarin op de 1e bladzijde het gehele overzicht die daarna is uitgesplitst in de deel-'waslijsten'?
Kun je makkelijk opslaan, verwijderen en veranderen.. Gewoon 1 template maken waar je alles in zet? Gewoon een kwestie van cijfertjes neerzetten (of een -) waarna excel het gehele bedrag uitrekend..
Kunnen mensen ook makkelijk zien hoe duur eventuele extra opties zijn?

ps. eventueel zou je ook nog iets dergelijks op je website kunnen zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 11:38 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 19:15

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wordt er al gebruik gemaakt van andere software? Bijvoorbeeld om de rekening te draaien?
Een offerte is bij veel zaken niets anders dan een veredelde rekening.

Je zou dan kunnen kijken of die software niet simpel aan te passen is, en in plaats van een kopje Rekening een kopje Offerte bovenaan plaatst.

[ Voor 31% gewijzigd door DeTeraarist op 28-06-2007 20:23 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit zou je inderdaad met een Excelsheet kunnen doen. Of een kleine applicatie in elkaar (laten) zetten. hou het liever centraal

[ Voor 31% gewijzigd door Lustucru op 29-06-2007 10:49 ]

Pagina: 1