[Hosting]Hoster voor e-mail gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb ruim een jaar geleden www.mijndomein.nl aangevraagd bij trans-ip. Ik ben nu op zoek naar een hoster voor e-mail want ik wil mailadres@mijndomein.nl. Webspace mag, maar is geen vereiste. Het liefste zou ik mijn domeinnaam bij trans-ip houden en de mail ergens anders hosten. Eigen mailserver is niet handig vanwege het altijd aan moeten zijn van pc en ik wil wel altijd up zijn.

Vereiste is minstens 10 pop-boxen, Ik vind het ook belangrijk dat de hoster wel continuiteit biedt.

Nu heb ik het volgende al gezien, bijde staan wel redelijk aangeschreven dacht ik (webhosters.nl):

Strato.nl

- domeinnaam (wordt dan verhuizen)
- 5 pop-boxen van (samen?) 1gb
- 50 aliassen
- forwarding
- anti-virus&antispam
- Gratis helpdesk

0,49 ct per maand

Neostrada.nl

- 800 mb webruimte
- 25 GB dataverkeer
- Gratis helpdesk
- 9999 pop3 adressen
- smtp
- webmail
- 9999 ftp accounts
- Controle panel
- Antispam & Antivirus

1,- per maand

of Reseller account

2,5 gb ruimte
40 gb traffic
mogelijkheid tot 15 domeinen
rest is ongeveer gelijk

3,- per maand

Maar bij beide moet ik mijn domein verhuizen, wat ik liever niet doe. Trans-ip vind ik eigenlijk te duur voor mail-hosting ben ik 3,- per maand kwijt en heb ik duidelijk minder dan bij de andere 2.

Weten jullie nog een goede betrouwbare goedkope hoster waar ik alleen mail kan hosten? En mocht ik die al gevonden hebben welke van de 2 zouden jullie nemen.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Het is niet helemaal de bedoeling hierzo informatie te vragen over wat voor pakket jij nodigt dient te hebben. Wij weten nooit jou eisen en prijzen pot. Discussies over de kwaliteit van een specifiek hosting bedrijf kan altijd natuurlijk wel.

Zoals je aan gaf zie je op de website webhosters.nl of webhostingtalk.nl genoeg informatie van de bedrijven. Zelf zal ik gewoon even goed zoeken, voor alleen email hosting hoor je niet meer dan een paar euro per maand kwijt te zijn.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Wiebbe schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:05:
Het is niet helemaal de bedoeling hierzo informatie te vragen over wat voor pakket jij nodigt dient te hebben. Wij weten nooit jou eisen en prijzen pot. Discussies over de kwaliteit van een specifiek hosting bedrijf kan altijd natuurlijk wel.

Zoals je aan gaf zie je op de website webhosters.nl of webhostingtalk.nl genoeg informatie van de bedrijven. Zelf zal ik gewoon even goed zoeken, voor alleen email hosting hoor je niet meer dan een paar euro per maand kwijt te zijn.
Dat snap ik, maar er zijn zo ontzettend veel hosters tegenwoordig dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik ben nu deze 2 tegengekomen, met voornamelijke positieve reacties, maar ik kon zelf geen goede goedkope hoster vinden voor enkel e-mail. Alle budgethosters hebben vaak alleen een domeinnaam+webspace+mail combi.

Dus hoopte dat jullie ergens goede ervaring mee hadden. Mijn max ligt idd rond de 3 euro in de maand, maar dan moet het ook echt de 3 euro waard zijn. Iik zoek liever iets van rond de euro.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 19:59

Pogostokje

* twiet *

maar dan moet het ook echt de 3 euro waard zijn. Iik zoek liever iets van rond de euro.
Als je je in dat gebied begeeft dan zit je in de categorie budgethosters. Veel voor weinig geld. Maar, de catch is ... niet zeuren verder. Niet dat zoiets slecht is maar je opmerking over 'de 3 euro ook echt waard zijn' maakte mij toch even aan het lachen. :P

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
zandpaddo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:30:
[...]
Dus hoopte dat jullie ergens goede ervaring mee hadden. Mijn max ligt idd rond de 3 euro in de maand, maar dan moet het ook echt de 3 euro waard zijn. Iik zoek liever iets van rond de euro.
Voor een euro wil jij zoiets als continuiteit? Volgens mij ben jij meer opzoek naar dit soort euroknallers ;). Je hebt ook geen moeite genomen om even in de policy of FAQ te kijken. Daar staan genoeg tips, om een goeie provider uit te zoeken.

Verwijderd

Tja het bekende verhaal voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.
Zelf heb ik een hoster waarbij ik 2,60 per maand betaal (jaarlijkse factuur) en daar krijg ik aardig wat storage (3GB) en traffice (60GB) voor, zit daar nu al 3 jaar en nog nooit problemen gehad. Wel 1 of 2 keer een uurtje downtime ofzo, maar verder niks.

www.antagonist.nl

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:52:
Tja het bekende verhaal voor een dubbeltje op de 1e rang zitten.
Zelf heb ik een hoster waarbij ik 2,60 per maand betaal (jaarlijkse factuur) en daar krijg ik aardig wat storage (3GB) en traffice (60GB) voor, zit daar nu al 3 jaar en nog nooit problemen gehad. Wel 1 of 2 keer een uurtje downtime ofzo, maar verder niks.

www.antagonist.nl
Jaja, 3 euro is niet veel idd, maar er hangen ook geen levens of winkelomzetten vanaf dus ik vind het meer dan genoeg.

Die antagonist.nl ziet er ook goed uit. Ben nu ook www.ermis.nl tegengekomen, kost ook 2 euro per maand zonder domeinnaam. Is wel duurder voor wat je krijgt maar lijkt een betrouwbare partij + snelle reactie op e-mail.

Kun je bij antagonist ook je domein bij een andere hoster houden en alles forwarden? dat kon bij ermis wel zei men.

Verwijderd

Kan wel, maar bij de prijs van Antagonist zit al 1 domein inbegrepen.
Je moet dus 1 domein op dat pakket zetten. Losse pakketten zijn niet mogelijk voor zover ik weet.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 16:02 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 19:20

-d-

Heeft trans-ip hosted DNS? Zoja, dan kan je ook kijken om Google Apps (link) op je domein te draaien. In feite dus GMail op je eigen domeinnaam. En gratis ;)

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
-d- schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:26:
Heeft trans-ip hosted DNS? Zoja, dan kan je ook kijken om Google Apps (link) op je domein te draaien. In feite dus GMail op je eigen domeinnaam. En gratis ;)
Dat klinkt nog beter, eens kijken of ik dat werkend ga krijgen.....

Kan ik dan wel gewoon mijn mail in outlook ophalen of alleen webbased via gmail?

[ Voor 3% gewijzigd door zandpaddo op 28-06-2007 16:43 ]

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Zo te zien geeft alleen Neostrada uitgaande mail (SMTP), tenzij iemand me kan vertellen waar je anders ook uitgaande mail erbij krijgt.

Interessant voor mijzelf omdat ik bij CompuServe zit, die de SMTP servers alleen opengooien voor @cs.com adressen waardoor ik niet meer met mijn andere domeinnamen uitgaant kan e-mailen.

• Juulleke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:50

Juulleke

.nl

Ik maak al tijden tot volle tevredenheid gebruik van Google Apps for your Domain. Prima combinatie, alle mogelijkheden die je wenst.

Juulleke

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb zelf m'n hosting bij one.com (goedkoopste pakket). Domein kost weinig en voor 1.25 per maand heb je 1GB storage en onbeperkt (fair-use, nog nooit gezeik gehad) traffic. Ook bieden ze een SMTP server aan. Je kan onbeperkt popboxen aanmaken, spam/virus filtertje erop dus helemaal klaar voor gebruik.

Heb zelf 4 jaar geleden voor hun gekozen omdat ik ook gewoon altijd bij m'n mail wilde en niet steeds wilde wisselen van email adres enzo. Dit werkt perfect en is in al die tijd misschien 1 keer een half uurtje down geweest (niet gemerkt iig). Dat er hosting bij zit is leuk meegenomen maar geen hoofdzaak inderdaad.

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Mja one.com.... heb het niet zo op grote buitenlandse partijen waarmee het moeilijk communiceren is in geval van nood...

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

? Ze hebben 24/7 chat support en gewoon nederlands hoor, vroeger was het b-one.net maar vorig jaar ofzo de naam veranderd naar one.com (spreekt internationaal beter aan natuurlijk).

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Ik heb nu google apps aangevraagd en de mx records ingesteld zoals moest. Het werkt helaas nog niet, maarja het kan 48 uur duren zegt men. Dus nog ff geduld.....

Werkt het niet of niet naar behoren dan ga ik of voor ermis.nl of voor antagonist.nl

edit:

De mail werkt ondertussen, nog wat kleine instellingen veranderen om het te perfectioneren maar voorlopig houd ik het bij google apps. Gratis en verzekerd van betrouwbare servers.

* zandpaddo bedankt user -d- voor de tip

[ Voor 32% gewijzigd door zandpaddo op 29-06-2007 11:23 ]

Pagina: 1