Deze query gaat me echt boven me pet. Ik weet wel hoe ik met joins ed. moet werken maar deze is net wat te ingewikkeld. Hopelijk heeft iemand een idee voordat ik aan de slag ga met allerlei ingewikkelde replace constructies in asp.
Het betreft een 60 multiple choice vragenlijst die door 2 personen ingevuld dient te worden. Namelijk door jezelf en door iemand anders, die het over jou invult. Deze test kan ook meerdere keren gedaan worden, daarom ben ik met gebruikersessies gaan werken.
Die test is nu helemaal gemaakt en werkt prima, maar nu moet ik een een overzicht per klas kunnen maken.
Ik heb de volgende tabellen.
[Tbl_zelfbeeld] Ingevuld door de persoon zelf
-id
-antwoord (gegeven antwoord 0 -100)
-user_id
-naam
-onderwerp
-vraag_id
-sessie (unieke sessie)
-datum
-klas
[Tbl_invite]
- id
- user_id
- naam
- onderwerp
- vraag_id
- sessie (unieke sessie)
- user_mail
- datum
- klas
Door de sessie is die antwoordenreeks van de gebruiker dus herkenbaar in het systeem. Op de een of andere moet ik uit de twee bovenstaande tabelen, het onderstaande overzicht krijgen.
| naam | beoordeeld door | antw 1 tm antw 60 |
Hoe pak ik dat aan?
Het betreft een 60 multiple choice vragenlijst die door 2 personen ingevuld dient te worden. Namelijk door jezelf en door iemand anders, die het over jou invult. Deze test kan ook meerdere keren gedaan worden, daarom ben ik met gebruikersessies gaan werken.
Die test is nu helemaal gemaakt en werkt prima, maar nu moet ik een een overzicht per klas kunnen maken.
Ik heb de volgende tabellen.
[Tbl_zelfbeeld] Ingevuld door de persoon zelf
-id
-user_id
-naam
-onderwerp
-vraag_id
-sessie (unieke sessie)
-datum
-klas
[Tbl_invite]
- id
- user_id
- naam
- onderwerp
- vraag_id
- sessie (unieke sessie)
- user_mail
- datum
- klas
Door de sessie is die antwoordenreeks van de gebruiker dus herkenbaar in het systeem. Op de een of andere moet ik uit de twee bovenstaande tabelen, het onderstaande overzicht krijgen.
| naam | beoordeeld door | antw 1 tm antw 60 |
Hoe pak ik dat aan?